F1 čekají největší změny za posledních 20 let

Vedení organizace FIA oznámilo, že Formuli 1 čekají velké změny v pravidlech, což by mělo vést ke snížení finančních nákladů a tím by mělo dojít k větší konkurenceschopnosti. Nové změny budou zahrnovat také jakési zabavení vozů F1 mezi kvalifikací a vlastním závodem.

Prezident FIA Max Mosley, držitel komerčních práv na Formuli 1 Bernie Ecclestone a 10 šéfů týmů se účastnilo summitu na nejvyšší úrovni, který se konal v hotelu Hilton ve městě Heathrow.

FIA ve svém jasném prohlášení říká, že týmy odmítly v minulosti snižování nákladů, čehož byl důsledek ztráty dvou týmů Prost a Arrows. To pomohlo k přijetí nových předpisů pro sezonu 2003, které FIA chce realizovat díky nalezené skulince Concordské smlouvy, kterou podepsala..

Nové změny jsou následující:

1. Týmy nebudou moci v parc fermé (kde budou vozy mezi závěrečnou kvalifikací a závodem zajištěny) pracovat na úpravách, mimo oprav s přísným dozorem
2. Vyloučení trakční kontroly a automatické převodovky (v roce 2003 částečné nebo úplné – není ještě ( a není jasné zda by týmy toto pravidlo byly schopni uvést v realitu a v roce 2004 úplné)
3. Zákaz telemetrie vůz-boxy-boxy-vůz
4. Zákaz veškeré rádiové komunikace mezi jezdcem a týmem
5. Tým bude mít povoleny pouze dva vozy (náhradní vůz nebude povolen)


Týmu budou moci využívat společné díly (doposud musel každý tým mít vlastní).

Pro další roky FIA chce prosadit další změny, které však musí schválit komise FIA:

Rok 2004
1. Povinné použití jednotného brzdového systému
2. Povinné použití jednotného zadního křídla
3. Povinné použití dílů s vyšší životností
4. Povinnost automobilek zapojených do F1 dodávat motory všem soutěžícím týmům.

Rok 2005
1. Životnost motoru bude prodloužena na dva závody
2. Další prodloužení životnosti základních dílů
3. Nové penalizace za výměnu motoru a dílů mimo stanovený čas

Rok 2006
1. Životnost motoru prodloužena na šest závodů

Další změna by měla zasáhnout i technické předpisy a tou je zákaz exotických materiálů ve všech částech vozů včetně motorů.

Eddie Jordan k tomu pronesl: “Dnes je velký den pro malé týmy“.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy