Button: Vedu díky autu i svému talentu

Button, Jenson | foto: www.brawngp.com

Jenson Button se brání nařčením, že v šampionátu vede pouze díky vydařenému monopostu, který letos v rychlosti převyšuje veškerou konkurenci, a ne díky svému jezdeckému umu.

Jenson v minulých sezónách nikdy nebyl moc vidět, letos v 7 závodech šestkrát zvítězil. Nejhorší výsledek zažil v Číně, kde skončil třetí. V šampionátu jezdců vede již o 26 bodů před Rubensem Barrichellem se stejným vozem. Jak velký podíl na tomto úspěchu má jezdec a kolik z toho tvoří jeho vůz BGP 001?

Sympatickému Britovi tato otázka příjemná evidentně nebyla, přesto k tomu řekl: "Když hrajete fotbal, neříkáte, jak velkou část úspěchu tvoří brankář, obránce nebo útočník. Je to týmový výsledek - a stejně je tomu i ve Formuli 1."

"Jsem pilot, ale 400 dalších lidí staví monopost a dává to všechno dohromady, pracujeme jako tým. Dávám jim zpětnou vazbu a pomáhám vytvořit konkurenceschopný vůz. Pokud není rychlý, je to částečně i má chyba. Stejné to je i s pilotem, který je pro auto stejně důležitý, jako kterákoliv jiná osoba v týmu. Takže bych v loňském roce bych nevyhrál, nebylo by to možné.



Všechno je to o  správném načasování, odvádění co nejlepší práce ve voze, spolupráci s inženýry, o správných lidech v týmu - což se nám povedlo díky tomu, že do toho šel s námi Ross Brawn. Pak to všechno musíte prodat na okruhu,"
popisuje recept na úspěch úspěšný pilot.

"Jsme si samozřejmě vědomi toho, kolik jsme měli štěstí, že můžeme být v této situaci - ale nebylo nám to vše nabídnuto na stříbrném podnose. Tvrdě jsem na tom pracovali. Měli bychom být na to velmi hrdi, protože jsme toho dosáhli nejen díky rychlému vozu, ale díky tomu, že jako tým neděláme žádné chyby. Jsou fantastičtí, všichni jsou letos bez chyby, to se konkurenci moc nedaří. Soupeři nejsou ve srovnání s námi tak konzistentní - a to je důvod, proč nedosahují takových výsledků."

"Nemůžeme si ale dovolit usnout na vavřínech a myslet si, že všechno bude pokračovat jako dosud. Nebude. Musíme dál velmi tvrdě pracovat i na nejmenších detailech vozu, abychom zůstali před konkurencí nebo abychom se alespoň pravidelně umísťovali vpředu,"
dodává Button.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy