Hmotnosti vozů: Nejlehčí je Vettel

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Díky FIA máme opět možnost nahlédnout pod víčko nádrží monopostů Formule 1 a odhadnout strategii pilotů pro zítřejší závod. Podíváme se, jaké jezdili piloti opravdu časy po korekci o palivovou zátěž, a také na to, kdy se poprvé objeví u svých mechaniků.

Velmi lehký byl dnes v kvalifikaci Sebastian Vettel - veze si 26,5 kg paliva. Ostatní piloti v poslední části kvalifikace byli podstatně těžší, většinou si vezli do závodu kolem 40 kg paliva. Nejvíce natankováno z první desítky má Kazuki Nakajima a dle toho vypadal i jeho čas. Tedy pardon, zajel podstatně hůře, než se svým množstvím měl, což jen dokazuje, že je jedním z nejslabších pilotů v letošním šampionátu.

Z ostatních pilotů jsou doplna natankování Giancarlo Fisichella a Sebastien Bourdais, stejně jako oba vozy BMW a Toyoty, kteří okupují poslední místa na startu. U nich je tudíž možné, že pojedou pouze na jednu zastávku v boxech.




Pojďme si upravit časy pilotů v první desítce dle množství paliva v nádrži. V propočtech jsem vycházel z údajů pro Monako, kde 10 kg paliva navíc představuje o 0,26 vteřiny horší čas na kolo. Na pořadí nám korekce poprvé vůbec nic nezměnila. Je z ní však patrné, že první tři piloti zajeli výborná kola - u Brawnů se to dalo čekat, Kimi Räikkönen však příjemně překvapil. Tifosi těšte se, Ferrari jde nahoru - nezbývá než doufat, že nechutné politikaření vyústí v kompromis a stáj z Maranella nezmizí z královské disciplíny motosportu.

Množství paliva u Kazuki Nakajima je pochopitelné - tým si je zřejmě vědom, že Kazuki se štěstím poprvé postoupil do poslední části a v ní si nepolepší, proto ho raději pořádně dotankovali a budou spoléhat na to, že někoho předjede alespoň díky pozdější zastávce v boxech.




Nakonec se podíváme, kdy můžeme piloty očekávat u svých mechaniků. Jako první se v boxech ukáže Sebastian Vettel - že by plánoval tři zastávky? Po jeho velmi brzké zastávce, zhruba po 6 kolech v boxech začne frmol. V boxech se objeví Nico Rosberg, obě Ferrari a McLareny a v krátkém sledu na to i Mark Webber s oběma Brawny.

Bude zajímavé sledovat, jestli někdo z nejtěžší pětice pojede opravdu pouze na jednu zastávku. Jezdci si pochvalovali měkčí směs, že se její opotřebení dá dobře kontrolovat. Pravdu se dozvíme zítra, nicméně byl by to asi jediný způsob, jak se posunout trochu vpřed.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy