Renault: Vůz v kvalifikaci nefungoval

Piquet jr., Nelson | foto: Lotus F1 Team

Renault je z výsledku GP Španělska nadšený, jeden problém se ale vyskytnul. Alonso podal relativně slabý výkon v kvalifikaci. Přestože měl na svém voze nejnovější modifikace, byl Piquet neobvykle blízko jeho času.

„Byl to pro nás skvělý závod. Simulace ukazovaly deváté nebo desáté místo. Asi pomohl dobrý start, za první zatáčkou jsem už byl šestý. Auto bylo výborné,“ hodnotí poslední Velkou cenu Fernando Alonso.
Drobné znepokojení ale vyjádřil technický ředitel Pat Symonds: „Naše auto bylo v závodě rychlejší, než v kvalifikaci. Pořád nevíme, co bylo špatně v Alonsově kvalifikaci.“ Rozdíl mezi nejrychlejšími koly týmových kolegů v kvalifikaci se v této sezóně zatím pohyboval okolo jedné vteřiny, ve Španělsku to ale byla jedna desetina. A to měl Alonso novou podlahu, která podle simulací zkrátila potřebný čas na kolo o dvě desetiny. „Když jsme do auta dali v poslední části kvalifikace palivo, nic nefungovalo. Ve druhé části jsme na nejlepší ztráceli 7 desetin, což znamená, že jsme lehce přiblížili špičce. Po přepočítání vlivu paliva v poslední části to bylo téměř dvakrát tolik,“ dodává Symonds.

Symonds krotí i nadšení Flavia Briatoreho, který prohlásil, že v posledním stintu byl Renault druhým nejrychlejším vozem na trati. To ale bylo způsobeno tím, že Alonso se snažil dohnat pomalého Massu a závodníci na předních pozicích už o pozice nebojovali.

Alonso musel také předčasně zajet ke druhé zastávce v boxech, domníval se totiž, že má defekt zadní pneumatiky. „Rádiem nám Fernando řekl, že v desáté zatáčce jel úplně mimo. Hned jsme ho zavolali. Ukázalo se, že jsou pneumatiky stále plné, ale že z povrchu pravé zadní se oddělil kus gumy velký asi jako palec. To způsobilo pokles přilnavosti,“ vysvětluje Symonds.

Pro nadcházející závod v Monaku má Renault připraveno velké množství dalších vylepšení, tím nejvýznamnějším pravděpodobně bude nová verze dvojitého difuzoru. První verze Renaultu nefungovala v rychlých zatáčkách podle očekávání a paradoxně přinesla zlepšení především v těch pomalých. Jeho aktualizace v Barceloně ale v tomto ohledu pomohla, kromě toho nyní difuzor lépe funguje i při nižší světlé výšce vozu. V továrně už Renault pracuje na třetím patře difuzoru a ani to by nemusel být konec jeho rozrůstání.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy