Dlouhé rovinky a relativně pomalejší zatáčky znamenají, že okruh Sakhir je pro použití KERSu ideálním místem. Proto ho do svých vozů umístí každý, kdo má systém k dispozici.
Nejjednoznačnější situace byla u McLarenu – jeho jezdci dosud KERS používali v každém závodě a nebyl důvod měnit názor. Mercedes totiž do své verze investoval až 60 milionů dolarů a měl by tak být ze všech nejlepší. Nabíjení i vybíjení probíhá nejrychleji a navíc by měl s hmotností přibližně 25 kg být i nejlehčí. Systémy ostatních týmů by měly vážit až o 10 kg více.
BMW tradičně nasazuje systém jen do vozu Nicka Heidfelda, v Bahrajnu ho ovšem testoval i Robert Kubica a po vyhodnocení dat se rozhodl s ním pokračovat i v dalším průběhu víkendu.
Největším otazníkem byl KERS u týmů Ferrari a Renaultu. U Renaultu ho v pátek testoval jen Alonso a po večerní analýze se tým rozhodl, že o výhodu, kterou nabízí na rovinkách, by neměl přijít ani jeden jezdec.
Podobná situace byla u Ferrari, kde ho zkoušel jen Massa, navíc jen v prvním pátečním tréninku. Nespolehlivost jejich systému byla buď vyřešena, nebo se tým rozhodl, že vzhledem ke slabé rychlosti nemá co ztratit, protože i tady večerní rozbor rozhodl o jeho nasazení do závodu.
Ve Španělsku se mezi týmy se systémem pro rekuperaci kinetické energie pravděpodobně zařadí i Force India, konkrétně by měl být zabudován do vozu Giancarla Fisichelly.
V Bahrajnu pojede hned 8 vozů s KERSem
Ještě minulý víkend v Šanghaji jezdci od systému KERS upouštěli, nyní mění názor a nasazuje jej každý, kdo může.
Doporučit článek
Další zprávy
-
MS v hokeji: Česko - Velká Británie 4:1. Výhru režíroval kapitán Roman Červenka
-
Dara Rolins se vrátila na pódia! Jaké pokyny jí dal Pavel Nedvěd?
-
Eva Burešová nelení: Bude velká a jiná show!
-
Tornádo na Ústecku? Meteorologové mají podezření z dnešního odpoledne!
-
Zlověstné signály z královského paláce: Je na tom král lépe než princezna Kate?
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit
-
Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu
-
GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo
-
McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink