Newey: Nový difuzor bude nejdřív v Monaku

Newey, Adrian | foto: Hoch Zwei

Rychlost bez dvojpatrového difuzoru a vítězství Red Bullu v Číně jsou doklade mimořádných schopností návrháře monopostů Formule 1 Adriana Neweyho. V rozhovoru odpověděl na pár zajímavých dotazů.

Kde jste sledoval závod?
"Díval jsem se v kuchyni u nás doma, chvíli se svou manželkou Marigold. Ale bylo to pro ni příliš stresující koukat na to se mnou, tak odešla do jiného pokoje. Pak se ke mně připojila dcera. Pár minuto po skončení závodu se seběhli sousedé a přes pozdní hodinu jsme se na oslavu napili."

"Bylo by to krásné být v Číně, mám i tak radost ze všech lidí, že se nám povedlo dosáhnout tohoto výsledku, který jsme si zasloužili."

Během víkendu jste se potýkali s technickými problémy - neměl jste strach, že auta do cíle ani nedojedou?
"Docela jsme si věřili, že se nám podařilo opravit to, co se jevilo jako problém s částí hnací hřídelí. Ale spolehlivost vám nikdo nemůže zaručit, takže ta poslední půlhodina závodu trvala snad celou věčnost!"

Jak se vyvíjel váš vůz od počátku sezóny?
"Pro poslední předsezonní test jsme měli pár aerodynamických vylepšení skládajících se z nového difuzoru a upraveného předního křídla, což nám přineslo znatelný pokrok ve výkonnosti. Do Číny jsme pak přivezli par nových částí, které nám opět trochu pomohly."

"Za sucha jsme v kvalifikaci byli v Melbourne a v Malajsii za Brawnem pozadu, ale v Číně už jsme jim byli mnohem blíž, pokud časy upravíte dle paliva. Naše nastavení v Číně bylo velmi podobné tomu, co jsme používali v Malajsii, takže zbytek té výkonnosti byl zřejmě dán charakteristikou okruhu. Rozdíly činily pouhých pár desetin, jako tomu bylo v posledních letech mezi McLarenem a Ferrari."



Vítězství v Číně jste dosáhli i bez dvojitého difuzoru, znamená to, že není až tak důležitý, jak si lidé myslí?
"Dvojitý difuzor bezpochyby zvyšuje výkonnost. O kolik, to už závisí na tom, jak uplatníte pravidla a jak jej upravíte pro svůj vůz, takže některé týmy z toho dostanou více než ostatní. Ale určitě se vyplatí na něm pracovat všem týmům. Naší výzvou je připravit jej tak, aby fungoval i v našem voze."

Kdy se tedy objeví dvojitý difuzor na RB5?
 "Jak už se spekulovalo, vzhledem k designu RB5 to pro nás nebude nejsnadnější jej nasadit, a i když na něm budeme pracovat, nesmíme zapomínat ani na vývoj ostatních částí, abychom nezaspali v jiných oblastech."

"Jedinečné řešení zavěšení naši zadní nápravy je dobré, pokud nemáte dvojitý difuzor. Skloubit tyto dvě věci bude o něco těžší, takže dvojitý difuzor před závodem v Monaku mít nebudeme."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy