V dnešní kvalifikaci byl KERS instalován pouze ve třech vozech, přitom na začátku sezóny jich bylo hned sedm. Namísto očekávaného přibývání pilotů s KERS tedy sledujeme opačný trend, týmy mají zatím problémy s jeho spolehlivostí a hmotností. Protože je systém současně i velkou finanční zátěží, navrhuje asociace týmů FOTA jednotný KERS už od příští sezóny.
Prezident FIA ovšem tomu nápadu moc nakloněn není. „Ano, FOTA by chtěla jednotný KERS. Ale Maxovi se to nelíbí. Chce vývojovou válku,“ řekl technický ředitel Williamsu Sam Michael.
Týmy by přesto mohly standardní KERS prosadit, byl by k tomu ale nutný souhlas každého z nich. Spekulace naznačují, že Williamsu by se toto řešení nelíbilo, protože pracují na vlastním unikátním systému se setrvačníkem jako úložištěm energie.
Williams by měl svůj KERS nasadit během několika nadcházejících závodů. „Čím dříve, tím lépe. Naše výpočty ukazují, že bude výhodou na každém okruhu,“ dodal Michael.
Mosley nebude chtít jednotný KERS
Šéf FIA Max Mosley pravděpodobně nebude souhlasit s návrhem FOTA o standardizovaném systému KERS od roku 2010.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové
-
Počasí: Zimu do Česka přinesla tlaková níže Caetano. Co od ní můžeme čekat?
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul