FIA: Odvolání proti difuzorům zamítnuto

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

AKTUALIZOVÁNO: Tak jsme se konečně dočkali finálního verdiktu: difuzory týmů Brawn GP, Williams a Toyota jsou legální! Odvolání ostatních týmů se zamítá, výsledky z prvních dvou závodů jsou definitivně platné!

FIA před chvíli vydala následující prohlášení:

"Mezinárodní odvolací soud FIA se rozhodl zamítnout odvolání proti rozhodnutím číslo 16 až 24 přijaté komisaři 26. března 2009 při Velké ceně Austrálie a dále v průběhu šampionátu."

"Na základě vyslechnutých argumentů a předložených důkazů soud shledává, že komisaři rozhodli správně v tom, že vozy jsou v souladu s platnými předpisy."


Krátce po oznámení rozhodnutí vydala stáj Toyota prohlášení. "Byl jsem si jist, že odvolací soud vynese právě tento verdikt, a jsem spokojen," uvedl šéf týmu Tadaši Jamašina. "Studovali jsme technické předpisy velmi pečlivě, celý proces jsme konzultovali s Mezinárodní automobilovou federací a nikdy jsme nepochybovali o tom, že naše vozy odpovídají pravidlům. Jsem rád, že je tahle záležitost nyní za námi a můžeme se soustředit na další práci," dodal Jamašina.

"Rozhodnutí nás potěšilo. Respektujeme právo soupeřů zpochybnit kterýkoli design nebo technický detail užitý na našich vozech, ale jsme rádi, že technické oddělení FIA, komisaři v Austrálii i Malajsii a teď i pět soudců Mezinárodního odvolacího soudu FIA potvrdili náš názor, že naše vozy jsou přísně v souladu s technickými pravidly pro rok 2009. Rozhodnutí soudu ukončilo dohady a my se těšíme, že budeme pokračovat v tom, co jsme na začátku sezony tak úspěšně začali," řekl Ross Brawn, šéf stejnojmenného týmu.

"Čekáme na zdůvodnění, proč soud naše odvolání zamítl," prohlásil šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Tohle rozhodnutí nás bohužel nutí zásadně zasáhnout do designu vozu, jen tak budeme schopní rovnocenně soupeřit s ostatními týmy, což bude stát čas i peníze. Nyní zdvojnásobíme svou snahu vrátit tým zpět na nejvyšší příčky," dodal Domenicali. "Tahle situace je důsledkem nejasnosti pravidel. Pracovní skupina, která je tvořila, chtěla dosáhnout snížení přítlaku, jenže současně s tím se otevřel prostor pro rozdílný výklad. Sedm týmů teď musí vynaložit velké peníze na radikální přestavbu svých vozů," řekl šéf týmu BMW Sauber Mario Theissen. V podobném duchu mluvil i Christian Horner ze stáje Red Bull. "Jsme zklamaní, ale rozhodnutí akceptujeme. Pro nás to zamená, že teď také musíme vyvinout dvojitý difuzor. A to si vyžádá velké investice," dodal.

Nyní je tedy jasné, že zbylé týmy budou muset co nejdříve své difuzory upravit, všechny už stejně pár týdnu pracují na jejich úpravě. První ovoce jejich práce budeme moci pozorovat již tento víkend v Číně.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy