Pouze McLaren v Sepangu neměnil motory

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Jednou z letošních novinek týkajících se motorů je to, že týmy jich mohou použít pouze 8 za sezónu. Je zajímavé, že v Malajsii byly vyměněny motory na všech vozech kromě dvou - těch stříbrných.

Když se tým rozhodl loni vyměnit po jednom závodu motor, jeho jezdec byl automaticky posunut o deset míst dozadu na startu závodu. Letos pravidla dávají týmům větší svobodu - záleží na nich, kolik závodů odjedou s jedním motorem a kdy jej vymění - nesmí to však udělat více než sedmkrát. S nasazením devátého (a pouze toho) motoru je již spjata penalizace.

Původně se psalo o tom, že motory v Malajsii vyměnili všichni krom Toro Rosso a McLarenu. Ukázalo se však, že Toro Rosso Sebastiena Bourdaise ani Buemiho, nezávodilo se stejnou specifikací jejich agregátu Ferrari.

Co většinu týmu vedlo k tomu, aby už po jednom závodě přistoupily k výměně motorů? V Sepangu totiž obvykle panují poměrně vysoké teploty, které mechanické trvanlivosti motoru moc nesvědčí. Na okruhu se také nacházejí dlouhé rovinky, proto je lepší, když monopost disponuje čerstvou pohonnou jednotkou. McLaren na to šel chytře - jednak se vysoké teploty nekonaly, kvůli dešťovým přeháňkám bylo poměrně chladno (na malajské poměry). A výkonností na úvod sezóny také neoplývají, zřejmě spoléhají na mnohem lepší formu ke konci sezóny, kdy budou čerstvé motory budou mít z jejich pohledu rozumnější uplatnění.

Ostatní týmy na tom však nijak moc neprohloupily - motory z prvního závodu v Melbourne mohou ještě využít během sezóny při jiných závodech a ten z Malajsie uplatní na méně náročných tratích.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy