Po dnešním závodě volal Stefanu Domenicallimu, který vede závodní tým. Ten odmítl použít stejná slova, jaká si vyslechl v telefonu, novinářům jen přiznal, že je absolutně rozzuřený! Není divu, milióny Eur vražené do vývoje a naděje na tituly se pomalu rozplývají. Svým zaměstnancům nařídil, aby od teďka dřeli ve dne i v noci.
S výkonností vozu Ferrari to přitom není tak zlé - v Malajsii vyhráli druhý měřený trénink a v kvalifikaci prokázal Kimi také dobrou rychlost. Tým trápí nespolehlivost - dnes měl Kimi v závodě velké problémy s izolací KERSu, takže dokonce během přerušení závodu vystoupil z vozu, a i kdyby se znovu odstartovalo, už by nepokračoval. V prvním měřeném tréninku s ním měl také problém, začal mu hořet, naštěstí 200 m před boxovou uličkou, do které s problémy dojel.
Není to však pouze nespolehlivost, která sužuje stáj z Maranella, ale také špatná rozhodnutí. Velmi špatná, častěji než obvykle. Felipe si připadal zřejmě velmi neohroženě v první části kvalifikace, kdy zajel pouze jedno kolo, jak byl zvyklý z loňska, a v papučích mimo vůz spoléhal, že do další fáze v pohodě postoupí. Jak ho však postupně odsouval jeden soupeř za druhým, tuhla mu zmrzlina v žaludku a úsměv na rtech. Jak může takový tým udělat takovou botu? Copak v sázce bylo málo?
V závodě to dnes nebylo lepší: zřejmě jste postřehli, kdy Kimiho povolali pro pneumatiky do extrémního deště. Bylo to sedm minut před tím, než začalo pršet, v době, kdy soupeři kolem nich vesele nasazovaly intermediálky a jezdili deset vteřin rychlejší časy na kolo. Za co bere plat Michael Schumacher? Jak to, že dochází k takovým strategickým chybám se sedminásobným velezkušeným mistrem světa na pitwallu Ferrari?
To odmítl komentovat i Domenicali, protože dotaz z pléna novinářů k tomu padl. Ferrari musí holt zabrat. Pro Čínu připravený nový difuzor mít ještě nebude, i tam se dá proto očekávat boj o body především mezi vozy Brawna, Toyoty a Williamse. Ferrari ale má na to, aby tam nějaké body sebralo. Musí však zapracovat na spolehlivosti a k celému závodnímu víkendu přistoupit zodpovědněji.
Je příjemné vidět nové, malé týmy na špici. Takové trápení však rudým, nebo i stříbrným, kteří jsou na tom s výkonností ještě hůře, přejí snad jen zarytí odpůrci. Aby nám ta dominance vozů Brawn GP nezačala lézt brzy krkem! Vyrovnané závody je to, co činí sezónu zajímavou - když však vítězství v sezóně sbírá pouze jediná stáj - a je jedno, jestli je rudá či křiklavě zelená - přestává to již být taková zábava.
Di Montezemolo zuří!
Ferrari zažívá katastrofální vstup do sezóny. Po dvou odjetých závodech nemá ani bod. Výkonnost vozu není přitom nejlepší, ale potýkají se s nespolehlivostí a kupí chybu za chybou. Šéf Ferrari je zlostí rozžhaven do ruda!
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul