Jedním z prvních, kdo se o této možnosti zmínil, je i šéfinženýr francouzské stáje Renault Pat Symonds. Loňský Renault R23 je všeobecně považován za nejlépe aerodynamicky zvládnutý vůz uplynulé sezony, není proto divu, že i u Francouzů se tímto řešením budou zabývat.
Je více než pravděpodobné, že se konstrukční týmy stájí Formule 1 zaměří na netradičně koncipovaný nos čerstvě představeného FW26, aby našly důvody, pro které ho stáj z Grove použila.
„Nový FW26 působí logicky. Brzy toto řešení vyzkoušíme v aerodynamickém tunelu a myslím si, že stejně budou postupovat i další stáje,“ řekl Symonds.
Dodává však, že nejde jen o prvek uchycení předního spoileru. „To je jen jedna část, musíte pochopit celek.“ Šéfinženýr Renaultu je přesvědčen, že se jedná o širší souvislosti, které vedly k tomuto řešení.
Jedná se tedy o průkopnický krok, který převezmou i ostatní týmy, podobně jako zvednutý nos Benettonu v polovině 90. let, a nebo jen o prvek, který sice zaujme, ale jeho účinek na dráze nepřesvědčí? Odpověď jistě přinese již tato sezona…
Foto: BMW WilliamsF1 Team
Williams FW26 průkopníkem?
Bude avantgardní nos nového Williamsu příkladem, kterým se budou ubírat i jiné stáje?
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton