Bridgestone jede do Austrálie - co se změnilo

Test Barcelona | foto: www.auto-news.cz

Za týden se fanoušci Formule 1 konečně dočkají - nové monoposty vyrazí k prvnímu společnému boji na trati v Melbourne. Jak je připraven Bridgestone a co se změnilo z pohledu pneumatik?

O těch největších změnách se rozvykládal ředitel vývoje sportovních pneumatik firmy Bridgestone - Hirohide Hamašima: "Zásadní změnou je přechod na hladké pneumatiky. Protože s nimi máme mnoho zkušeností z jiných závodních sérií, tak už víme, že dokážeme vyrobit dobré hladké pneumatiky pro závody."

"Pneumatiky vyrábíme o stejných rozměrech jako drážkované, což ale znamená, že se mění rozložení přilnavosti mezi předními a zadními gumami. Proto týmy musí tvrdě pracovat na dobrém nastavení, obzvláště na různorodém povrchu, jaký je v Albert Parku. V tom budeme s nimi těsně spolupracovat, aby v tom mmohli být všichni úspěšní."

Ve výběru pneumatik dochází k další velké změně - na závody se nebudou vozit dvě charakteristikou nejbližší směsi (např. superměkká a měkká), ale o jeden stupeň tvrdší (tj. superměkká a střední). Jak velký problém to bude pro týmy?

Hamašima k tomu řekl: "Myslím, že to pro týmy představuje velkou výzvu. Loni po nás často žádali, abychom učinili větší rozdíly mezi dvěma směsmi, takže se o to pokoušíme nejen různou tvrdostí, ale také odlišnou pracovní teplotou pneumatik."

"Hledáme takové pneumatiky, které by měly menší rozpětí provozní teploty a druhé s širším pracovním rozsahem. To znamená, že týmy si budou muset pečlivěji než kdy dříve rozmyslet, jaké pneumatiky kdy použijí. Nejlepší volba přinese velkou odměnu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy