Překvapeni jsou i inženýři konkurenčních týmů. Je jasné, že auto je dobré a možná bude rychlé i v závodech. Časy na kolo, které jezdí, jsou velmi působivé. Čím to? Slyšel jsem hlasy, které tvrdí, že to je díky tomu, že s autem přišli tak pozdě a mohli okoukat řešení u ostatních týmů, a také díky výměny motoru.
Pravda je nicméně někde jinde. S vývojem tohoto vozu se totiž začalo velmi brzy, mnohem dříve než ostatní v minulém roce, protože tehdy tým viděl, že jejich auto za moc nestojí, proto s ním logicky neztráceli moc času ani energie. Proto strávili velké množství času analýzami nových pravidel a práci ve větrném tunelu v Brackley. Aerodynamika je letos velmi důležitá a tým sklízí zaslouženě ovoce.
"Zaměřili jsme se na spolehlivost a odjetí co největší možné vzdálenosti," prohlásil Ross Brawn. "To, že je vůz tak spolehlivý již od prvních metrů je zásluhou silného týmu, který máme v továrně v Brackley. Během obtížné doby odvedli skvělou práci. Vůz se chová tak, jak jsme čekali a zpětná vazba od Jensona a Rubense je velmi pozitivní, oba navíc odjeli vzdálenost závodu. Zbývají nám další tři dny testování v Jerezu, kde dokončíme naše přípravy pro první závod a já se moc těším na další pokrok, který s autem uděláme."
Své síly si tak je vědom i majitel týmu Ross Brawn. V týmu má zkušené lidi, dobré zázemí a s přípravami začali v době, kdy ostatní věnovali plné úsilí dalšímu vyšperkování svých vozů s tím, jak se snažili urvat co nejvíce bodů v loňské sezóně. Tehdejší Hondě paradoxně slabá forma pomohlo k dobrým rozhodnutím.
Není známo, s jakým množstvím paliva BGP 001 zajel nejrychlejší časy, ale nemusíme si dělat iluze, že by ostatní jezdili pořád jen s plnými nádržemi - určitě taky simulovali kvalifikace s téměř prázdnými nádržemi. O palivu to tedy nebude. Háček může být v množství zátěže, kterou vůz nesl. Je možné, že zatímco ostatní jezdily s vozy o předepsané hmotnosti 605 kg, Brawn GP mohli zkusit jezdit bez balastu s vozem klidně o více než 100 kg lehčím, což u testů zakázáno není. Tým také zatím vůbec neřeší otázku KERSu, což může být v závodech velkých handicapem (v případě, že u ostatních bude spolehlivě fungovat). Jaká je ale skutečná rychlost všech, to se dozvíme opravdu až během prvního závodu.
Závěrem potěším fandy McLarenu - dle posledních zpráv z Jerezu se stříbrným podařilo identifikovat problém, díky kterému byli velmi pomalí. Ten navíc lze odstranit ještě před prvním závodem.
Jak to, že je Brawn GP tak rychlý?
Mnozí fanoušci F1 jsou ohromeni výkony týmu, který loni nezískal ani bod a sotva se zachránil. Jak to, že tak slabý tým je nyní tak rychlý a předčí Ferrari, McLaren, BMW, Renault a další?
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul