Dovolte mi nejdříve poblahopřát k převzetí původního týmu Honda Racing F1 a dobré zprávě o záchraně po několika měsících nejistoty.
Určitě to je pro tým náročné období, ale jsem velmi rád, že jsme konečně dospěli k úspěšnému vyvrcholení a budoucí fungování týmu mohlo být zajištěno.
Mohl byste nám říci něco více o Brawn GP týmu? Kdo ho vlastní, jakou bude mít strukturu?
Rád bych začal tím, že je velká škoda, že po tolika letech už nemůžeme dále pokračovat ve spolupráci se společností Honda Motor Company. Po rozhodnutí Hondy odejít potřebujeme najít způsob, jak zajistit co nejvíce zaměstnaneckých míst, aby tým mohl dále pokračovat ve Formuli 1 a co nejlépe využít špičkové zázemí, které naštěstí máme v Brackley. Já jsem jednoduše odkoupil tým od Hondy. Jako majitel budu dále podporován současným managementem, jenž se mnou spolupracoval během prodeje a bude spolupracovat i dále v budoucnosti.
Zdálo se, že Honda měla více možností - od zavření týmu po přijetí nabídky od různých kupců. Proč se Honda pro tuto variantu?
Honda se snažila všemožně zajistit budoucnost týmu. Rozpuštění týmu byla vždy ta poslední možnost. Nebylo by vhodné, abych se s vámi podělil o možnostech, které Honda měla. Vedení Hondy prostě doporučilo a schválilo tuto variantu a já jsem velmi potěšen tím, že jsme dosáhli tuto dohodu. Rád bych při té příležitosti poděkoval Hondě za jejich fantastickou spolupráci a podporu - zvláště těm členům senior-managementu, kteří měli podíl na této dohodě - a za důvěru, kterou tak projevili mně a týmu.
Jak jste již řekl, pro tým to bylo náročné období. Jaká je morálka týmu?
Nedá se popřít, že to bylo obtížné pro všechny v naší základně v Brackley, ale jsem ohromně hrdý na velkého ducha a odvahu, kterou všichni v továrně prokázali během několika posledních měsíců. Proces návrhu a výroby nového auta, jenž probíhal současně s pokusy o záchranu týmu, postupoval rozumně kupředu. To je docela potěšující, protože auto bylo navrhováno pro jiný motor a jak šasi, tak i převodovka byly kvůli němu upravovány. Jsem si jistý, že náš první test, který proběhne mnohem později, než jsme chtěli, bude velmi emocionální pro všechny v týmu.
Co vaše nové partnerství s firmou Mercedes-Benz?
Měli jsme štěstí, že se nám podařilo dohodnout se s Mercedesem na dodávkách 2,4 l motoru FO108W pro naše nové auto BGP 001. Rád bych vyjádřil ocenění za jejich podporu během několika posledních měsíců, těšíme se na spolupráci s nimi, kdy se teď maximálně zaměříme na vývoj a testování vozu BGP 001 před prvním závodem.
Jezdecké složení se nemění. Je podle všeho pro vás stálost klíčová během omezeného času, který zbývá?
Máme štěstí, že pro nás budou jezdit zkušení piloti Jenson Button a Rubens Barrichello. Umožní nám dobře vyladit formu během prvních testů v Barceloně příští týden. Po čtyřech letech v týmu je jejich zkušenost s týmem v Brackley, s našimi systémy a inženýry opravdu velkou výhodou. Jenson s Rubensem vždy měli spolu skvělý vztah a očekáváme, že si budou dále vzájemně během sezóny pomáhat k vytěžení co nejvyšší výkonnosti z vozu a pomohou pokračovat v jeho vývoji.
Oba piloti jsou velmi motivování, přes zimu tvrdě trénovali, aby byli v co nejlepší fyzické kondici. Těšíme se na jejích první postřehy z BGP 001 příští týden v Barceloně.
Co očekáváte za tři týdny od Melbourne?
Vždy je těžké předvídat, jak dopadne závod s 20 zbrusu novými vozy a já se teď o to nebudu ani pokoušet. Co si podle mě budeme moci odnést z Melbourne, je pocit velké hrdosti z úspěšného překonání našeho nejtěžšího období.
První rozhovor s R. Brawnem coby majitelem
Ross Brawn prožil bezesporu jedno z nejtěžších sportovních období svého života. Po oznámení o odchodu Hondy ze světa F1 se snažil ze všech sil zachránit závodní tým. Souvisely s tím i nepopulární rozhodnutí. O těchto věcech byl ochoten podělit se v rozhovoru.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul