Týmům zbývá na přípravu před sezonou 2009 jen pár posledních týdnů. Testovací dny jsou během sezony zakázány. Podle toho to tak také vypadá, většina týmů se snaží najít co nejlepší vyvážení všech prvků na voze již teď. K tomu, aby měl tým konkurenceschopné auto, “musí si rozumět“ i s jednotnými pneumatikami od Bridgestone. Ty se od roku 2009 opět do F1 vrací.
Vettel se k tomu vyjádřil takto: „Na čase jednoho kola to vypadá v Bahrainu takto, nejrychlejší čas na jedno kolo zajíždějí jezdci většinou v druhém nebo třetím kole. Občas je tomu tak i až na konci jejich výjezdu, kdy už nemají moc benzínu, a tak se kompenzuje opotřebení pneumatik.“
V Jerezu je to ovšem jiné: „V Jerezu to ovšem není možné. Tady je opotřebení pneumatik jednoduše moc velké. Když vyjedete na trať s pneumatikami, které jste už jednou použil, tak nedosáhnete pořádného gripu,“ popisuje Němec.
„Musíme najít správný set-up do prvního závodu. Poté už musíme nastavení vozu korigovat pouze mírně. Během pátečních testů už totiž není čas a prostor pro experimentování,“ přiznává manager Ferrari Luca Baldisseri.
Už není čas na experimenty
V zimních testech týmy zkoušejí spoustu nových věcí, mezi ně patří samozřejmě i slicky. Během závodních víkendů již nebude čas na žádný experimenty.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Tomáš Hertl za Česko na domácím MS? Je rozhodnuto!
-
Tomáš Hertl za Česko na domácím MS? Je rozhodnuto!
-
Tereza Kerndlová: Zdemolované auto a límec kolem krku! Co se stalo?
-
Agáta Hanychová přistřihla Dopitovi křídla! Všechno řídím já, dupla si
-
Tornádo, nebo ne? Meteorologové vysvětlili, co se vyskytlo na jihu Čech!
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl
-
GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů
-
GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí
-
GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body