Týmům zbývá na přípravu před sezonou 2009 jen pár posledních týdnů. Testovací dny jsou během sezony zakázány. Podle toho to tak také vypadá, většina týmů se snaží najít co nejlepší vyvážení všech prvků na voze již teď. K tomu, aby měl tým konkurenceschopné auto, “musí si rozumět“ i s jednotnými pneumatikami od Bridgestone. Ty se od roku 2009 opět do F1 vrací.
Vettel se k tomu vyjádřil takto: „Na čase jednoho kola to vypadá v Bahrainu takto, nejrychlejší čas na jedno kolo zajíždějí jezdci většinou v druhém nebo třetím kole. Občas je tomu tak i až na konci jejich výjezdu, kdy už nemají moc benzínu, a tak se kompenzuje opotřebení pneumatik.“
V Jerezu je to ovšem jiné: „V Jerezu to ovšem není možné. Tady je opotřebení pneumatik jednoduše moc velké. Když vyjedete na trať s pneumatikami, které jste už jednou použil, tak nedosáhnete pořádného gripu,“ popisuje Němec.
„Musíme najít správný set-up do prvního závodu. Poté už musíme nastavení vozu korigovat pouze mírně. Během pátečních testů už totiž není čas a prostor pro experimentování,“ přiznává manager Ferrari Luca Baldisseri.
Už není čas na experimenty
V zimních testech týmy zkoušejí spoustu nových věcí, mezi ně patří samozřejmě i slicky. Během závodních víkendů již nebude čas na žádný experimenty.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton