Konstruktér stáje Mike Coughlan potvrdil, že při konstrukci vozu, vycházejícího z MP4-18, na změnu technických předpisů pro příští sezonu nezapomněli.
V upravených předpisech byla totiž zvětšena minimální plocha krytu motoru. Mezinárodní automobilová federace (FIA) oficiálně zdůvodnila zvýšení plochy pobídkou sponzorům, ale Mike Coughlan tvrdí, že pravým důvodem je snížení aerodynamické účinnosti stále rychlejších monopostů.
„Předpisy se vždy snaží o snížení výkonu. Pokud ale víte, jaký účinek změny budou mít, soustředíte se na to, jak je redukovat,“ tvrdí Coughlan.
Hlavními problémy MP4-18, ze kterého nový monopost vychází, byly silné vibrace a produkce tepla, které měly za následek problémy se spolehlivostí. Člen hvězdného konstrukčního týmu přiznal, že je velmi potěšen výbornou spolehlivostí před měsícem nasazeného nového vozu MP4-19.
„Postavení ve startovním poli se formuje již nyní. Stavba spolehlivého vozu je důležitější než kdy předtím. Může to rozhodovat o titulech,“ dodal Coughlan.
Foto: Archiv
Monoposty budou mít větší kryty motorů
Stáj McLaren Mercedes při konstrukci MP4-19 hledala trik, jak nepříznivý vliv redukovat.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton