Paralelně s konvenčním řešením pracují inženýři v Maranellu na nové navrženém systému, který by měl baterie umístěné v přední části vozu - v jeho nose. To by umožnilo eliminovat jednu z velký nevýhod KERSu - nechtěná zátěži uprostřed vozu narušuje hmotnostní rozložení, jež je u monopostů F1 orientováno spíše směrem k přední části vozu, což je obzvlášť potřebné při nasazení hladkých pneumatik.
Při testech se ale objevily problémy v oblasti předního křídla. Nevýhodou řešení také je, že potřebuje vést vysokonapěťovou kabeláž kokpitem. Nyní více chápu negativní vztah Ferrari k celkovému vývoji KERSu - na různá řešení spotřebovali jistě velkou část svého rozpočtu (možná větší než soupeři).
Původní KERS vyvíjený pro Ferrari firmou Magneti-Marelli se také potýkal s technickými problémy. Konvenční (a již třetí v pořadí) řešení, jež Ferrari posledně zkoušelo v Mugellu, rovněž s sebou nepřineslo výraznější výkonnostní výhodu.
Problémem, se kterým se všichni potýkají, ale o kterém se moc nehovoří, je chlazení KERSu. Podle Pacala Vasselona z Toyoty totiž pro chlazení baterií je vzduchové chlazení nedostatečné. Proto je třeba řešit přívod chladící kapalin, s čímž souvisí další nárůst hmotnosti. Chlazení vzduchem postačuje u setrvačníkového KERSu, využívaného pouze Williamsem. Ten pracuje celkově efektivněji než bateriový, jeho nevýhodou je ale spolehlivost. Záběr v každém kole a únava materiálu je značná.
Zatím to vypadá, že KERS nebude příliš výhodný skoro na žádném okruhu kvůli jeho hmotnosti a horší ovladatelnosti vozu při prudkém brzdění. Většina týmů s ním tak do prvního závodu nenastoupí.
Ferrari vyzkoušelo unikátní řešení KERSu
Ač Ferrari patří k velkým kritikům povolení KERSu již v letošní sezóně, přesto usilovně pracuje na vylepšeném řešení svého KERSu pro sezónu 2009.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Rihanna na sebe poštvala kritiky i fanoušky!
-
Kanye West čelí dalšímu šokujícímu obvinění. Žáky ve své škole chtěl uvěznit!
-
V rodině Ozzyho Osbournea málem došlo k tragédii!
-
Finále extraligy hokeje 2024: Ukončí Pardubice dlouhé čekání na titul?
-
Meghan neměla na růžích ustláno! V královském paláci se s ní nepárali.
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg
-
Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris
-
Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo