Jarno, jak hodnotíte sezonu 2003?
Byl to velice zajímavý rok a mám na něj řadu příjemných vzpomínek. Tento rok bylo možno cítit, že začíná něco velkého. Renault je týmem budoucnosti a já jsem rád, že s ním mohu spolupracovat. Byl to můj druhý rok s týmem a navzájem spolu vycházíme lépe, než kdy předtím. Byl to opravdu dobrý rok.
A konkurenceschopnost Renaultu se zvýšila?
Jistě. Na začátku sezony jsme byli třetím nejrychlejším týmem. Posléze, před polovinou šampionátu jsme na Ferrari, McLaren a Williams mírně ztráceli. Pracovali jsme velmi usilovně a vylepšovali vůz, v Silverstone jsme nasadili nový aerodynamický komplet, jenž nám dodal na výkonu.
R23 se choval podle Vašich přání?
Byl to velký pokrok proti jeho předchůdci. Byl to rychlý vůz a snadno se řídil. Dalo se předpokládat, jak se bude chovat, a to bylo velice důležité. Pokud má pilot důvěru ke svému vozu, může snadněji honit poslední desetiny vteřiny, což dělá onen rozdíl. Na konci roku jsem byl skutečně spokojený, neboť jsme bojovali o pódia na kterémkoliv typu okruhu.
Které kvalifikační kolo a nebo předjížděcí manévr byste vyzdvihl?
To je těžké, bylo tam několik skvělých okamžiků. Ale pravděpodobně moje kvalifikační kolo v Malajsii. Několikrát jsme závodili o vítězství, a to je velká podpora pro morálku.
Co Fernando?
Když jsme spolu naposledy mluvili, byl fajn. Docela často si voláme a myslím si, že jsme vyrovnanou dvojicí. Nemáme mezi sebou žádný skrytý souboj, panuje dobrá atmosféra, a to je pro tým velkým plusem.
Vaše přání do roku 2004?
Být lepší než v roce 2003, to je jasné. V tomto okamžiku jsem velmi spokojený, nikdy jsem se necítil tak dobře a věřím v Renault. Jsem přesvědčen, že budeme schopni závodit s Top týmy, ale hodně bude záležet na naší spolehlivosti.
Co byste v roce 2003 změnil?
V autě jsem byl rychlejší než kdy předtím a díky mým zkušenostem se mohu vyrovnat se všemi situacemi. Z osobního hlediska jsem se však předtím uzavíral do sebe, pokud byly problémy. Nyní jsem daleko klidnější. Pochopil jsem, že pokud zasáhne osud, pak s tím nic nenaděláte a jedinou cestou je zůstat optimistický a držet tým motivovaný.
Foto: Archiv
Zdroj: Renault