Williams se po ztrátě tovární podpory od BMW potýká se svým osudem se střídavými úspěchy i neúspěchy. Vedení stáje si uvědomuje, že ceněného Rosberga a štědré sponzory si jen průměrným vozem neudrží, proto napnulo veškerou svoji pozornost k převratné sezoně 2009.
Loňský šampionát dost možná obětoval Williams co možná nejlepší přípravě na rok letošní, který bude výrazně ovlivněn novými technickými předpisy. Technický ředitel Sam Michael přiznal, že se na voze pracuje velmi intenzivně už 14 měsíců. Proces od návrhu po sestavení nazval jako nadmíru komplexní. Lidé kolem Sira Williamse si uvědomují, jak málo času je na doladění vozu a odstranění případných slabých míst.
V Grove byli mezi prvními, kdo vyjel s přepracovanými spoilery na závodní dráhu ještě loni v Barceloně. Také v přípravě nového systému obnovy energie KERS jsou pravděpodobně mezi těmi nejlépe připravenými. Williams navázal k přípravě systému spolupráci se společností, která se systému rekuperace a druhotného využití energie dlouhodobě věnuje, společně pak sáhli po zcela jiném řešení. Zatímco ostatní týmy ukládají sebranou energii od brzd do baterií, Williams ji vkládá do setrvačníku.
Hnacím agregátem bude znovu výrobek od Toyoty, převodovku bez poklesu výkonu si Williams úspěšně produkuje sám.
Tmavě modrá barva představeného vozu není finálním barevným řešením, to bude předvedeno až při příležitosti oficiálního představení vozu a týmu pro rok 2009, které se bude konat na konci února.