Již po odchodu Hondy všichni hovořili o dalším týmu, který bude chybět na startu nové sezóny v Melbourne. Hovořilo se o menších týmech jako Toro Rosso či Force India, černého Petra ovšem vytáhla Toyota. Rekordní finanční ztráta (32 miliard Kč) společnosti spolu s nesplněnými cíly (Toyota skončila letos na 5. místě, krom McLarenu a Ferrari ji předstihli i BMW a Renault) vedly k tomu, že automobilka musí šetřit mnohem více, jelikož prognózy i pro další rok jsou více než mizerné.
K nenaplněným cílům šéf stáje Yamashima nedávno řekl: „Naším cílem bylo vyhrávat, a to jsme stále nesplnili. Navíc se nám na některých místech skutečně nedařilo, jako na potvoru třeba zrovna doma ve Fuji.“ Prezident automobilky Katsuaki Watanabe tehdy soptil a byl pro definitivní odchod z F1 již před měsícem, kdy své rozhodnutí oznámila Honda a Toyota již věděla, jaké výsledky může očekávat. Vedení závodní divize jej však uklidnilo slibem, že místo Trulliho dají závodní sedačku Kobajašimu, jenž je u nejvyššího bosse velmi oblíben.
Na startu v březnu 2009 se tak objeví pouze 8 týmů a vedení F1 má nad čím přemýšlet. Nejen nad novým kvalifikačním formátem (kolik jezdců vypadne v první fázi?), ale i nad okamžitým šetřením. Max Mosley dnes údajně uvolnil finance na vývoj standardního motoru pro všechny. Bernie Ecclestone rozhodnutí komentoval slovy: "Je to velké překvapení pro všechny. Nic se nedá dělat, šou musí pokračovat. Toyota měla největší rozpočet a výsleky bídné, docela jejich rozhodnutí jako obchodník tedy chápu." Finanční krize se dotýká všech. Žel i těch nejbohatších. V novém roce nás tedy z pohledu F1 nic dobrého nečeká, pohled na startovní rošt v Melbourne jistě naplní duši nejednoho fanouška smutkem. Zvláště když loni tam burácelo ještě 22 monopostů (po pár závodech skončila (opět) japonská stáj Super Aguri).
Věříme, že pro čtenáře není lepší zpráva než ta, že tato silvestrovská novinářská kachna není pravdivá. Toyota bude samozřejmě pokračovat i v novém sezóně a my se můžeme těšit na zajímavou sezónu.