KERS v praxi

Honda | foto: Honda Racing F1

Teorie novinky ve formuli 1 je již obecně známou, ale jak vypadá použití systému pro druhotné využití energie v praxi? Jedním z jezdců, kteří si již vůz s KERS vyzkoušeli, je i testman Hondy Christian Klien.

KERS je zařízení, které akumuluje energii vznikající při brždění, jezdec ji pak může v příhodnou chvíli využít jako dodatečný bonus pro zvýšení výkonu.

„Na něco víc jak šest sekund dostaneme po stisknutí tlačítka na volantu další výkon v hodnotě asi 60 kilowatů,“ vysvětlil něco více ze zákulisí přípravy nového systému Rakušan.

Kdy se však tlačítko pro zvýšení výkonu použije? „Přirozeně se bude dodatečná energie využívat hlavně pro předjetí soupeře nebo naopak pro obranu pozice před útokem.“

Pokud si někdo představuje použití tak, že se předjíždějící a předjížděný dostanou na stejnou úroveň a pak teprve stisknou tlačítko, Klien ho vyvede z omylu.

„Pro ideální využití bonusové energie musíme stisknout tlačítko co nejdříve na výjezdu ze zatáčky před dlouhou rovinkou, neboť na ní pak dosáhneme vysoké rychlosti. Většinou se tak děje na třetím rychlostním stupni, v tom okamžiku nám totiž těch nevelkých 60 kW skutečně pomůže.“

Příprava systému je stále v počátcích, některé stáje tvrdí, že vyjedou do sezony bez něj, ale jisté je to, že se bez něj dlouhodobě neobejdou.

Cílem je připravit maximálně spolehlivý a co nejlehčí systém. A zmíněné dva faktory jsou v danou chvíli pro jeho úspěšné použití alfou a omegou…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy