Vzhled nových monopostů kazí nejen široký přední spoiler, ale i ten zadní, který je menší a výše posazený. První dojmy pilotů jsou však takové, že úpravy v aerodynamice, jež vzešly od Pracovní skupiny pro předjíždění (Overtaking Working Group), jim značně ulehčí závodění.
Například testovací jezdec týmu BMW Sauber F1 Christian Klien říká, že nyní je mnohem jednodušší jet v závěsu za druhým vozem díky tomu, že došlo ke snížení turbulencí, což je výsledkem menšího zadního přítlačného křídla. Široký přední spoiler navíc zvyšuje stabilitu přední části vozu, díky čemuž má pilot více důvěry v to, že se mu povede úspěšný manévr.
BMW nyní plánuje uspořádat závody svých dvou modifikovaných monopostů v Jerezu, kde se budou konat další testy v prosinci, aby se přesvědčil v praxi o pozitivním vlivu výše uvedených změn.
Klien navíc řekl, že vzhled vozů není až tak důležitý: "Krása a elegance jsou hodně důležité u cestovních aut. V závodech se ale počítá pouze rychlost."
Předjíždění je snazší!
V testech v Barceloně týmy zkoušeli i novou aerodynamiku pro příští rok. Byť vozy svým vzhledem moc příznivců nenadchly (spíše naopak), jezdci jsou potěšeni jízdními vlastnostmi a snazší jízdou za druhým autem.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kanye West opět způsobil poprask. Média se musela obrátit na prezidentskou rodinu!
-
Rok 2025 bude klíčový! Rozhodne se o osudu vévodkyně Kate!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Legendární herec ze Sám doma skončil na vozíku!
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg
-
Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris
-
Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo