Vzhled nových monopostů kazí nejen široký přední spoiler, ale i ten zadní, který je menší a výše posazený. První dojmy pilotů jsou však takové, že úpravy v aerodynamice, jež vzešly od Pracovní skupiny pro předjíždění (Overtaking Working Group), jim značně ulehčí závodění.
Například testovací jezdec týmu BMW Sauber F1 Christian Klien říká, že nyní je mnohem jednodušší jet v závěsu za druhým vozem díky tomu, že došlo ke snížení turbulencí, což je výsledkem menšího zadního přítlačného křídla. Široký přední spoiler navíc zvyšuje stabilitu přední části vozu, díky čemuž má pilot více důvěry v to, že se mu povede úspěšný manévr.
BMW nyní plánuje uspořádat závody svých dvou modifikovaných monopostů v Jerezu, kde se budou konat další testy v prosinci, aby se přesvědčil v praxi o pozitivním vlivu výše uvedených změn.
Klien navíc řekl, že vzhled vozů není až tak důležitý: "Krása a elegance jsou hodně důležité u cestovních aut. V závodech se ale počítá pouze rychlost."
Předjíždění je snazší!
V testech v Barceloně týmy zkoušeli i novou aerodynamiku pro příští rok. Byť vozy svým vzhledem moc příznivců nenadchly (spíše naopak), jezdci jsou potěšeni jízdními vlastnostmi a snazší jízdou za druhým autem.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu