Příštím rokem bude povoleno týmům nasadit KERS k zachycení energie, která jinak zbytečně uniká při brzdění, a jejímu zpětnému využití k dočasnému zvýšení výkonu (boostu) pro předjetí soupeře. Tato technologie samozřejmě něco váží, čímž zvedá hmotnost monopostu bez závaží blíž k minimálnímu limitu 600 kg. Závaží jinak představují mrtvou váhu, jež pomáhá správně rozložit hmotnost vozidla.
Lehčí piloti tak budou mít výhodu, protože budou moci používat více závaží, což jim umožní lépe rozložit a ovládat váhové rozložení, přičemž se stále vlezou do povinného limitu 600 kg. Protože Robert Kubica patří mezi ty vyšší a také těžší piloty (je přibližně o 20 cm vyšší a 15 kg těžší než jeho týmový kolega Nick Heidfeld), bude příští rok v jisté nevýhodě.
"Nebude to snadné, budeme čelit mnoha novým faktorům a také problémům souvisejícími s KERSem, což přidělává vrásky všem těžším jezdcům jako jsem i já," řekl Kubica. Nasazení KERSu ale není povinné, některé týmy tento systém od počátku sezóny nenasadí, jak jsme vás informovali zde. Systém totiž musí být od počátku spolehlivý a přinášet výkonnostní výhodu, což se u všech nepodaří splnit.
Kubica: KERS mě znevýhodní
Robertu Kubicovi dělá starosti jízda s KERSem v roce 2009, která bezesporu znevýhodní těžší jezdce, mezi které patří i on.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu