Kubica: KERS mě znevýhodní

Kubica, Robert | foto: BMW Motorsport

Robertu Kubicovi dělá starosti jízda s KERSem v roce 2009, která bezesporu znevýhodní těžší jezdce, mezi které patří i on.

Příštím rokem bude povoleno týmům nasadit KERS k zachycení energie, která jinak zbytečně uniká při brzdění, a jejímu zpětnému využití k dočasnému zvýšení výkonu (boostu) pro předjetí soupeře. Tato technologie samozřejmě něco váží, čímž zvedá hmotnost monopostu bez závaží blíž k minimálnímu limitu 600 kg. Závaží jinak představují mrtvou váhu, jež pomáhá správně rozložit hmotnost vozidla.

Lehčí piloti tak budou mít výhodu, protože budou moci používat více závaží, což jim umožní lépe rozložit a ovládat váhové rozložení, přičemž se stále vlezou do povinného limitu 600 kg. Protože Robert Kubica patří mezi ty vyšší a také těžší piloty (je přibližně o 20 cm vyšší a 15 kg těžší než jeho týmový kolega Nick Heidfeld), bude příští rok v jisté nevýhodě.

"Nebude to snadné, budeme čelit mnoha novým faktorům a také problémům souvisejícími s KERSem, což přidělává vrásky všem těžším jezdcům jako jsem i já," řekl Kubica. Nasazení KERSu ale není povinné, některé týmy tento systém od počátku sezóny nenasadí, jak jsme vás informovali zde. Systém totiž musí být od počátku spolehlivý a přinášet výkonnostní výhodu, což se u všech nepodaří splnit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy