Alonso v boji o titul mistra světa 2004

Renault se letos urval "zbytku světa" a výrazně se přiblížil třem předním týmům.

Rozhodně nesmí nikdo žlutomodré francouzské vozy podceňovat, zvláště při úzké spolupráci Renaultu s Michelinem. Letos Renault postavil výborný vůz a pravděpodobně největší slabinou byl chybějící výkon revolučního motoru se sevřením válců 111°. Příští rok se Renault vrací k tradičním 90° a nový motor je tak velkou otázkou. Pokud by se podařilo přiblížit se výkonem nového RS24 V10 motorům Mercedesu nebo BMW, mohl by Renault bojovat s Ferrari, McLarenem a Williamsem. Navíc má v rukávu další eso - Fernanda Alonsa!

Ten letos začátkem roku vozu příliš nevěřil: "Ale poté co jsem viděl co postavili, všechny obavy mne opustily." Renault a zejména dvaadvacetiletý pilot ze Španělska zažili vynikající sezónu a Alonso se stal nejmladším mužem na pole-position i nejmladším vítězem velké ceny (v Maďarsku).

Motor pro příští rok je podle Alonsa vyvíjen už několik měsíců s výbornými výsledky a Fernando tak nemá z příští sezóny strach: "Budeme vyhrávat závody." Ale nepředpokládá, že by mohl v krátké době výrazně porážet Michaela Schumachera a pomýšlet na titul mistra světa: "Je jasné, že stále rozhodně neztrácí energii. Za posledních osm let u Ferrari vybojoval čtyři tituly. Uvažovat o našem celkovém vítězství příští rok je nerealistické. Nebude jednoduché trvale bojovat s prvními třemi týmy."

Foto: archiv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy