Mezi hlavní body jeho plánu patří:
- použití standardního motoru od počátku roku 2010, jak navrhnul Bernie Ecclestone minulý týden. Zatím není jasné, jestli by je vyráběly současní producenti či jeden dodavatel. Všechny by ale vycházely ze stejného návrhu;
- nový režim montoru od roku 2013: ten by měl obsahovat zdroje pohonu, jež využívají rekuperovanou energii z tepla a výfukových plynů;
- využití "běžných částí" šasi, včetně standardizovaných tlumičů, kol,podvozku a zřejmě také brzd a zadních přítlačných křídel.
Mosley před touto schůžkou týmům v dopise rovněž napsal: "Jsme zcela otevřeni novým nápadům. Jedinou podmínkou je, aby: 1.) došlo ke snížení nákladů na vývoj, údržbu a výrobu pohonných ústrojí, jež by měly být 2.) dostupné nezávislým týmům za minimálních nákladů."
FIA chce snižovat náklady nejen kvůli finanční krizi, ale také kvůli množství utracených prostředků za věci, jež si fanoušci nikdy ani nevšimnou. Trvdí, že technologická výše tohoto sportu nezajímá "chlapy v hospodě." Mosleyho snem je, aby veškerá náklady týmu pokryly příjmy z televizních práv, jež vyplácí FOM (Formula One Management). Všechny týmy by dostávaly stejně, to je kolem 40 - 50 milionu liber.
Což podle mě problém - Mosley by potřeboval k tomu souhlas všech týmů - ale největší a nejvlivnější týmy dnes (mezi jiným McLaren, Ferrari, Toyota i BMW) utrácejí i 3-krát vyšší sumy. Taky si nejsem jist, jestli tím nepopírá poslání F1 - jakožto motorsportu s nejlepšími technologiemi a nejvýkonnějšími vozy. Mosley vidí však situaci černě, nebudou-li týmy souhlasit: "Existuje nyní velké nebezpečí, že přijmy některých týmů se dramaticky sníží. To by mohlo vést ke odstoupení dalších týmů a redukci startovního pole na nepřijatelnou úroveň. FIA věří, že F1 může být zdravá pouze tehdy, pokud mohou týmy v soutěží konkurenceschopné s rozpočtem velmi blízkým tomu, co dostávají od FOM."
Mosley odhaluje 5-letý plán pro F1
Na příští schůzce mezi týmy F1 zastupované jejich organizací FOTA, hodlá prezident FIA Max mosley představit svůj 5-letý plán na omezení utrácení, zvláště kvůli globální finanční krizi, jež nyní plně zasáhla i motorsport.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kdy bude princezna Kate znovu stoprocentní? Bod zlomu v léčbě má být za ní!
-
Kdy bude princezna Kate znovu stoprocentní? Bod zlomu v léčbě má být za ní!
-
Vlaďka Erbová znovu před oltářem: Třetí svatba známé modelky!
-
V Česku dnes nevyjely některé vlaky! Může za to počasí o víkendu
-
Bouřlivé počasí v Česku ještě nepolevuje! V Praze stoupne Vltava na první stupeň
-
"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod