"Fuji Speedway představuje pro pilota velkou výzvu. Pro pilota je zde zajet dobré kolo těžší než v Suzuce, která je spíše vysokorychlostní trať s mírnějšími zatáčkami. Ve Fuji musíte s autem zacházet jemně, protože každá chyba v točitém posledním sektoru může stát kolem 0,5 sekundy.“
„Důvodem, proč chyby jsou zde tak těžce trestány je nízká úroveň přítlaku na monopostech. Je to zatáčkovitá trať, ale nemůžete jezdit s takovým přítlakem jako v Monaku, protože byste byli velmi pomalí na 1,5 km dlouhé rovince podél boxů. Když k tomuto aerodynamickému kompromisu přidáte velmi kluzký asfalt, tak z toho máme velice náročný okruh.“
„Počasí může hrát ve Fuji také velkou úlohu. Minulý rok tady pršelo celý víkend a je jisté, že tento rok taky aspoň na chvíli zaprší. Doufám, že nebude moc zamračeno, protože mám rád zdejší hory a je parádní pozorovat horu Fuji. V minulosti jsem ji už několikrát viděl, je to jedna z nejhezčích hor na této planetě. Každé ráno, když se probouzím, odhrnuji vzrušeně záclony a koukám, jestli jde vidět nebo je skryta v mracích.“
Fuji zaváhání neodpouští
Okruh ve Fuji, na kterém pokračuje 16. díl letošního seriálu F1, prošla pod dohledem designera Hermann Tilkeho velkou renovací. Alex Wurz nám přibližuje, jak vypadá okruh z pohledu pilota a jaký k němu má vztah.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton