Jezdci chtějí zlepšení podmínek

GP Singapuru (Singapur) | foto: Panasonic Toyota Racing

Nic není ve skutečnosti tak růžové, jak se zdá na první pohled. Přesně tohle platí pro novou trať v asijském Singapuru. Okruh zahalený ve tmě, okolí přístavu a vozy F1, od kterých se odráží tisíce luxů osvětlujících trať. Pro diváka věc určitě přitažlivá, pro piloty už nikoli.

Technický delegát FIA, Charlie Whiting dostal od pilotů několik připomínek k podmínkám na okruhu. Jezdci se tázali na možnost nočních úprav, nejvíc starostí jim dělá nedostatečné osvětlení na některých úsecích, hrboly a vjezd - výjezd z pit-lane.

Ačkoli jezdcům prostředí kolem zálivu Marina Bay imponuje, většina z nich si dělá starosti. Problémů je totiž hned několik. O slovo se nejvíc hlásil jezdec Toyoty Jarno Trulli.

"Já a několik dalších jezdců jsme si na jezdeckém brífinku stěžovali, takže určitě je co upravovat. Je tady několik míst, které jsou ve tmě, jízdu nám stěžují hrboly a navíc jsou některé zatáčky nepřehledné. Je až divu, na kolik připomínek jsme přišli po prvních trénincích."

Vítěz pátečního tréninku Fernando Alonso řekl, že osvětlení se od čtvrtku dost změnilo.

"Co se týče osvětlení, když jsem okruh prošel pěšky, byl jsem unešen. Když ale po něm jedete rychlostí přes 300 km/h, některé části tratě jsou trochu tmavší."


Trulli se taky vyjádřil na téma hrboly a nebyl sám. Ital je dokonce označil za nejhorší, jaké kdy zažil v F1. Sám však ví, že bude těžké vyřešit všechny záležitosti do nedělního závodu.

"Je to tady celkem drsné. Myslím dokonce, že těch hrbolů je příliš, ale s tím nenaděláme nic. Musíme tomu přizpůsobit naše nastavení. Život nám rozhodně neulehčují,"
nechal se slyšet Robert Kubica.

Každopádně se asi dočkáme modifikací vjezdu a výjezdu z boxů. Obě jsou totiž v nejrychlejší stopě, jak v poslední, tak v první zatáčce.

"O tomhle jsme se bavili docela dost, protože vjezd i výjezd jsou nebezpečné. Momentálně však nevím, co s tím můžeme do zítřka udělat," dodal nakonec Polák.

Aby toho nebylo málo, kritice byla vystavena i desátá zatáčka, kterou je vysokorychlostní šikana. Dle pilotů jsou tady hrboly nejvýraznější, auto se v ní chová nestabilně. Sebastien Bourdais kritikou rozhodně nešetřil.

"Ta zatáčka je zatraceně nebezpečná, nesnáším ji."

Divák si zítra určitě přijde na své, po vizuální stránce vše vypadá skvěle. Ve vozech však sedí piloti a jim může být vzhled přinejmenším ukradený...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy