Co je lepší? Lízátko, nebo elektronika?

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Stáj Ferrari jako jediná zanevřela na dlouholetou praxi muže s tzv. lízátkem, nebo chcete-li lolipopem, a už druhým rokem využívá elektroniku, která pomocí červeného a zeleného světla diriguje stání a odjezd z hloučku mechaniků.

Systém ovládá mechanik, jenž přihlíží celému pitstopu a v momentě dokončení všech prací na vozu zmáčkne příslušné tlačítko a červené světlo se změní v zelené. Jenže ve Valencii "to" nějak nešlo. Felipe Massa byl vypuštěn ve chvíli, kdy zrovna projížděl Sutil, nechybělo mnoho a došlo ke kontaktu.

Dokonce i Kimi Raikkonen se nachytal. Bohužel ve větším měřítku. Finský jezdec se unáhlil a pod oranžovým světlem vystartoval. Jenže v tu chvíli ještě pořád držel tankující mechanik hadici v nádrži. Raikkonen mechanika strhl a způsobil mu zlomeninu ruky.

Šéf stáje Ferrari Domenicali s k celému incidentu nechtěl příliš vyjadřovat. Pouze podotkl, že mechanik, který ovládá systém má za úkol sledovat celý průběh zastávky. To on posílá závodníka zpět na trať, až když jsou na monopostu veškeré práce ukončeny. Navíc odmítá spekulace, že byl Raikkonen zmaten, jelikož mu chybí mechanik s lízátkem. Na tuto skutečnost si šampión už musel zvyknout.

„Když svítí červená, znamená to červenou. Je to jako s lízátkem, když je dole,“ komentoval situaci Domenicali. O tom, co je pro jezdce, resp. mechaniky bezpečnější, si udělejte obrázek vy. Bezpečná práce při pitstopech ale pravděpodobně neexistuje, neboť i v týmech, které používají lolipop dochází taktéž k podobným incidentům.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy