Formule 1 je byznysem už pouze pro automobilky. V šampionátu se točí nesmírné množství peněz, které si už soukromníci prostě nemohou dovolit. Pokud ztratí podporu tovární automobilky, je stáj po nějaké době v koncích. Nemusíme zacházet ani příliš daleko, stačí se podívat na případ Super Aguri.
Frank Williams je posledním úspěšným soukromníkem, ale s podporou Toyoty nemusí mít o rozpočet strach. Navíc nedávno podepsal dlouhodobou smlouvu s čínskou počítačovou firmou a podle svých slov, je jeho finanční situace lepší, než v loňském roce.
Williams navíc tvrdí, že krize není světová, ale pouze regionální. Západ trpí dočasným snižováním finančních zdrojů, zatímco Čína o ostatní asijské státy jsou na vzestupu. „Sponzoři jsou sice opatrnější, ale svět je větší. Mnoho lidí pořád vydělává a potřebují své produkty prodat,“ uvedl Williams.
„Pokud bude hospodářský pokles, bude těžší sehnat sponzory. Ale globální situace je příznivá, neustále vznikají nové společnosti,“ řekl šéf stáje Toyota John Howett. „V současné době energetický a ocelářský průmysl díky čínské expanzi profituje. Sponzoři tu byli vždy, i když ekonomická situace nebyla příznivá. Bude to těžší, ale nevěřím, že to bude mít negativní vliv na Formuli 1 nebo jiný sport."
Finanční krize ve Formuli 1 nehrozí
Frank Williams a John Howett nesouhlasí s dohady o finanční krizi ve Formuli 1. Příjem Formule 1 se blíží k 4 miliardám dollarů a na některých místech jde cítit strach z finančních problémech, obzvlášť v případě hospodářského poklesu v některých částech světa.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton