Vyvíjí za vysokých finančních nákladů šasi, motory a převodovky, aby zůstaly nepoužity a jezdce si smluvně váže dlouho dopředu. Nicméně jde o Formuli 1, a ta je především o tom, přijít s něčím novým, neboť jen tak lze vyrovnané soupeře porazit. A to ať už po technické a nebo obchodní stránce.
Pokud se člověk zamyslí, je více než pravděpodobné, že publicita samotného Montoyi s umně zvětšenou bublinou kolem jeho přestupu do McLarenu a vzájemné soupeření s Icemanem Raikkonenem, bude přitahovat zraky celé motoristické veřejnosti a nejen jí. A nyní především.
F1 je o obchodu a investoři chtějí své peníze zužitkovat. Na který jiný tým se budou všichni soustředit tak, jako na McLaren? Vždyť jde o silný tým, jenž bude mít od sezony 2005 velice silnou dvojici pilotů. Neusnadní tato situace Ronu Dennisovi, šéfovi stáje, vyjednávání se sponzory?
Pokud budete potenciálním sponzorem a někdo Vám nyní řekne, že buduje vynikající tým s obrovským zázemím a nejlepší jezdeckou dvojicí, dále že patří mnoho let k nejvyšší špičce oboru a má i technické kapacity k tomu, aby Formuli 1 ovládl, budete jeho finančním požadavkům naslouchat snáze?
Sním svůj klobouk, jestli není i toto jeden z důvodů, proč s přestupem vyrukoval tým McLaren Mercedes již nyní. Ale připomínám znovu, okolnosti nasvědčují tomu, že je to jeden z mnoha důvodů. Dalším je jistě i to, že obě strany budou mít nyní klid na práci a svůj boj o tituly. A konečně nesmíme zapomenout na to, že Juan Pablo Montoya je výborným pilotem, jenž bojuje za všech okolností a za každou cenu. Nelze se tedy divit, že po jeho službách stáj z Wokingu zatoužila.
Co kdyby ji třeba předběhlo Ferrari? Proč něco takového vůbec riskovat?