Modré vlajky ano či ne?

Zvykli jsme si již na to, že majitel týmu Minardi přichází s velmi netradičními nápady.

Navržené zrušení modrých vlajek je jeho nejnovějším novátorským počinem. Všichni znáte toto pravidlo. Pokud dostihne přední jezdec pomalejšího soupeře o kolo či kol více, je vyvěšena pomalejšímu závodníkovi modrá vlajka značící, že má rychlejšímu vozu uvolnit cestu. Pokud tak neučiní hned, jak to bude možné, vystaví se možnosti postihu dle platných pravidel.

Modré vlajky byly zavedeny se zkracováním se okruhů a snížením možnosti soupeře snadno předstihnout. Na dnešních okruzích je třeba i s Ferrari nebo Williamsem jen velmi nesnadné předjet nejpomalejší vůz startovního pole Minardi. Obráceně je to již naprosto vyloučeno.

Paul Stoddart, majitel a šéf stáje z Faenzy si přesto myslí, že by si měli rychlejší jezdci poradit s předjetím sami. Je přesvědčen o tom, že by zrušení modrých vlajek a postihů přineslo více dramatičnosti do závodů F1. „Tato změna by přinesla až třikrát větší možnost předjíždění předních jezdců mezi sebou,“ tvrdí 48letý Australan.

V přímém rozporu s ním je však technický ředitel stáje z opačné strany startovního pole. Patrick Head prohlásil: „V tak vyrovnaném mistrovství, jaké bylo letos, bych čekal od takových pilotů lepší přístup.“ Na mysli měl rozhodující vliv pomalejších jezdců na výsledek závodu, jež se nejvýrazněji projevil při GP Itálie v Monze, kdy Heinz Harald Frentzen výrazně zbrzdil Juana Pabla Montoyu, který stíhal vedoucího Michaela Schumachera.

Se zrušením modrých vlajek by se na trati daleko více taktizovalo, vedoucí týmy by mohli měnit podporu slabších a pomalejších stájí za technické novinky a odměny v různém smyslu podobně, jako politické strany, což by jistě na zajímavosti Formule 1 nepřidalo...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy