Médii proběhla jako lavina informace o hrozící stávce pilotů formule 1. Vedení asociace pilotů bude jednat, ale ve Velké Británii by se údajně nemuselo vůbec startovat.
Dvojnásobný šampion Alonso i další ředitel GPDA Webber však o stávce zatím neuvažují, je více než pravděpodobné, že se o krajní řešení zajímají více novináři, než jezdci.
Problém tkví v tom, že Mezinárodní automobilová federace bez jakékoliv konzultace a diskuse razantně zvedla cenu superlicence ze 1725 euro na 10 000 euro, jež je navíc zvýšena množstvím získaných bodů. Za každý bod se cena zvyšovala o 456 euro, v novém ceníku však každý bod odpovídá ceně 2 000 euro.
„Jezdce naštval způsob, jakým ke zdražení došlo. FIA si to upekla a jezdcům to jen písemně sdělila, nic víc, nic míň,“ vysvětlil rozladění kolegů Webber a dodal, že se pokusí co nejdříve jednat o této věci s Bernie Ecclestonem.
„Psali jsme FIA dopisy, ale zůstaly bez odezvy, je to masivní zdražení a není jasné, kam peníze půjdou. Pokud by to bylo na větší bezpečnost, určitě by jsme to akceptovali, ale nikdo s námi nekomunikuje,“ přidal svůj pohled na věc Alonso, který si alespoň zažertoval.
„V letošním roce díky svému hubenému bodovému kontu alespoň něco ušetřím.“
Podle posledních informací z druhé strany barikády vzkázal prezident FIA Max Mosley jezdcům, že si na ně rád udělá čas a mohou záležitost superlicencí projednat.