Stávka zatím není na pořadu dne

Webber, Mark | foto: GEPA pictures GmbH

Formule 1 je sportem velkých peněz, ale nikdo je ze své kapsy nedává rád. Ať už jsou to vlastníci okruhů, týmy, automobilky nebo jezdci samotní. Kolik má stát superlicence pro jezdce F1, jak se mají ceny stanovovat a budou piloti sedět v boxech místo závodění?

Médii proběhla jako lavina informace o hrozící stávce pilotů formule 1. Vedení asociace pilotů bude jednat, ale ve Velké Británii by se údajně nemuselo vůbec startovat.

Dvojnásobný šampion Alonso i další ředitel GPDA Webber však o stávce zatím neuvažují, je více než pravděpodobné, že se o krajní řešení zajímají více novináři, než jezdci.

Problém tkví v tom, že Mezinárodní automobilová federace bez jakékoliv konzultace a diskuse razantně zvedla cenu superlicence ze 1725 euro na 10 000 euro, jež je navíc zvýšena množstvím získaných bodů. Za každý bod se cena zvyšovala o 456 euro, v novém ceníku však každý bod odpovídá ceně 2 000 euro.

„Jezdce naštval způsob, jakým ke zdražení došlo. FIA si to upekla a jezdcům to jen písemně sdělila, nic víc, nic míň,“ vysvětlil rozladění kolegů Webber a dodal, že se pokusí co nejdříve jednat o této věci s Bernie Ecclestonem.

„Psali jsme FIA dopisy, ale zůstaly bez odezvy, je to masivní zdražení a není jasné, kam peníze půjdou. Pokud by to bylo na větší bezpečnost, určitě by jsme to akceptovali, ale nikdo s námi nekomunikuje,“ přidal svůj pohled na věc Alonso, který si alespoň zažertoval.
„V letošním roce díky svému hubenému bodovému kontu alespoň něco ušetřím.“

Podle posledních informací z druhé strany barikády vzkázal prezident FIA Max Mosley jezdcům, že si na ně rád udělá čas a mohou záležitost superlicencí projednat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy