Boj o trhy nabírá na intenzitě

Všechny týmy Formule 1 se snaží o propagaci sportu v nových zemích, cíl je však dvojí.

Nejde jen o propagaci Formule 1 samotné, jde v první řadě o tamní trhy a možné sponzory, tedy finanční prostředky, které by mohly plynout do jednotlivých stájí.

Se směrem, který vytyčil Bernie Ecclestone, tedy postupným přesídlením závodů z tradičních zemí především do Asie, se týmům naskytla možnost zaujmout tamní investory nabídkou na celosvětovou reklamu.

Závody v Bahrajnu a Číně se uskuteční již v roce 2004. Následovat by měly Grand Prix Turecka a zájem mají další státy v čele s Ruskem, Indií a třeba i Mexikem, aby nešlo pouze o Asii.

V Bahrajnu se představil nedávno tým BAR Honda. Do Ruska zase cestoval francouzský Renault, jehož monoposty létaly po moskevských ulicích. Zájem však nyní směřuje především do Číny, na její obrovský trh a množství obyvatel.

„Komukoliv se tam podaří uchytit, sklidí velké dividendy,“ prohlásil směrem k čínskému trhu Paul Stoddart, který tam již v loňském roce předvedl dvousedadlový vůz F1. „Byla to jedna z hlavních reportáží v sobotních nočních zprávách, kterou údajně shlédlo na 60 milionů lidí. Pokud je to pravda, pak takový trh nemůžete ignorovat,“ dodal Australan, jenž velmi blízce spolupracuje s Malajsií a hlavním městem Kuala Lumpur, jež bylo jedním ze sponzorů týmu z Faenzy a dosadila do monopostu v loňském roce domácího jezdce Alexe Yoonga.

Také BMW Williams upírá zraky tímto směrem. V listopadu usedne do jeho monopostu F1 čínský mladík, vítěz asijské Formule BMW Ho-Pin Tung, jenž bude prvním Číňanem, který pozná výkon monopostu F1.

Eddie Jordan také nehodlá zůstat mimo hru, když slíbil: „Budu se snažit co nejvíce pomoci výchově prvního čínského jezdce Formule 1.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy