Šasi letošního vozu, se kterým vyhrál Španěl Alonso GP Maďarska a spolu s Jarnem Trullim vybojovali celkové 4. místo v Poháru konstruktérů, bylo od začátku roku změněno dle údajů továrny ne méně, než 342krát. Prakticky při každém závodě došlo k celé řadě změn.
„Pokud vůz nevylepšujete, propadáte se startovním polem dozadu,“ prohlásil Pat Symonds, šéf inženýr stáje z Enstone.
Ještě před úvodním australským závodem došlo k několika změnám na podvozku proti tomu, se kterým tým testoval před sezonou. Při třetím závodě v Brazílii šlo již o 53 změn včetně změny malých aerodynamických prvků upravujících proudění vzduchu, předních i zadních spoilerů a úpravy brzd.
V Silverstone nasadil tým již nový podvozek s označením R23B. Změna se týkala především nového tvaru podlahy, difuzoru, výfuků, zavěšení zadních kol a kompletně přeřešené aerodynamiky, což zahrnovalo více než 80 upravených a nových prvků.
V Indianapolis nasadil tým vůz, jenž již byl interně přezdívaný R24 a který měl ve svých útrobách použity prvky, jež budou tvořit základ nového vozu pro příští sezonu.
Dle oficiálního prohlášení však Renault pokračoval ve svém vývojovém programu bez ohledu na končící sezonu a jasné postavení v Poháru konstruktérů. Na poslední závod v Suzuce bylo připraveno na dalších 20 změn...
342 modifikací za jedinou sezonu!
A navíc se jedná pouze o podvozek monopostu Renault R23, posléze R23B...
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton