Páteční tréninky navíc byly klíčové

Pascal Vasselon, prezident Michelin F1, zdůraznil výhody plynoucí z rozhodnutí týmu Renault.

Francouzská stáj se připojila začátkem roku k návrhu, který předložila Mezinárodní automobilová federace (FIA) na setkání s týmy Formule 1 v britském Heathrow. Spolu s Jaguarem, Jordanem a Minardi měl i Renault k dispozici dvě hodiny tréninku na každém okruhu před zahájením závodního víkendu navíc.

Dle Vasselona bylo toto rozhodnutí klíčové pro výkonnost pneumatik Michelin a z týmu Renault nebylo v průběhu roku slyšet, že by stáji chyběly neomezené testy, jichž se museli, s výjimkou 10 dnů, za výše uvedenou možnost zříci.

„Z podpisu dohody z Heathrow jsme měli skutečnou výhodu. Renault byl jediným Top týmem, který tuto strategii přijal, a to se vyplatilo. Troufalost vzít na sebe rizika plynoucí z filozofie Michelinu se odrážela i v přístupu Renaultu,“ ocenil letošní spolupráci Vasselon.

Renault v sezoně 2003 výrazně pokročil směrem k pozicím Ferrari, McLarenu a Williamsu. Fernando Alonso dokázal v maďarském Hungaroringu přesvědčivě zvítězit a letošní vystoupení týmu lze hodnotit jednoznačně pozitivně.

Dle Vasselona na tom měly svůj podíl právě testy navíc. „Na každý závod jsme přivezli od dvou do čtyř různých směsí a Renault si často pro závod vybíral ty nejměkčí,“ dodal prezident Michelin F1.

Dle něj byla hlavní výhodou konzistentnost šasi R23 v kombinaci s ideálním nastavením a tím i rovnoměrnost opotřebení pneumatik.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy