Lidé rychle zapomínají...

Eddie Jordan, spolumajitel a šéf týmu Formule 1, si zavzpomínal pro Daily Telegraph.

Po návratu z GP Japonska se věnoval Eddie Jordan aktivitě, která byla v přímém rozporu s denním programem manažera týmu Formule 1. Přestože se poslední dobou věnuje především sháněním peněz pro svoji finančními problémy zmítanou stáj, účastnil se charitativního golfového turnaje a věnoval finanční prostředky na boj proti dětské rakovině a leukémii.

„Je to moje povinnost. Bylo nám s Marií požehnáno 4 zdravými dětmi, díky nimž jsme velmi šťastní. Děláme jen to o čem si myslíme, že je správné,“ vysvětlil důvody charitativní činnosti, kterou spolu s manželkou provozují již po řadu let.

Jeho stáj Jordan Ford však mnoho důvodů k radosti letos neměla a přes šťastné vítězství v Brazílii byl tým jen o málo lepší, než Minardi. Konečná 9. pozice v Poháru konstruktérů jistě není tím, co by si Eddie Jordan přál. Přes neúspěšné pátrání po generálním sponzorovi stáje je Jordan pozitivně naladěn.

„Když se vám nedaří, není vám ani do smíchu, s tlakem na vás se zvyšuje i úroveň stresu a musíte si dávat velký pozor na své vystupování. Přesto nepřemýšlím o nějakém odchodu z Formule 1, ale mohl bych k tomu být donucen, neboť továrny to dělají soukromým týmům velmi těžké,“ řekl ke své současné situaci Jordan.

„Přesto jsem pyšný na to, čeho tým dosáhl. Michael Schumacher začal v našem voze. Ayrton Senna vyhrál svůj první mezinárodní závod také v našem monopostu a Damon Hill také začínal u nás. Dnes to všechno zní jako dávné příběhy, neboť lidé velmi rychle zapomínají.“

Eddie Jordan se ještě zmínil i o dvojici Juan Manuel Fangio a Michael Schumacher. Koho z nich pasuje Ir na nejlepšího pilota všech dob? „Michael svým šestým titulem rozptýlil jednou provždy argumenty, že byl Juan Manuel lepší. Fangio nikdy nemusel absolvovat tak mnoho závodů v jednom roce, také nemusel tolik testovat a současná pracovní náplň s tou jeho je nesrovnatelná. Také pilot dříve po závodě odpočíval a dnes cvičí v posilovně.“

A jak se dívá Jordan na poměr stroj a jezdec? „Fotbal, kulečník a nebo tenis jsou sporty, kde rozhoduje v první řadě lidský faktor, ale v automobilových závodech je to o rovnováze. Je důležitější pilot než vůz a nebo obráceně? Dle mé filozofie jezdí nejlepší jezdec s nejlepším vozem a nebo ho teprve nejlepším vozem udělá. To je tajemství o kterém se jen málokdy mluví,“ dodal Eddie Jordan.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy