Jistě si vzpomenete, jak světem Formule 1, a nejen jím, otřásala aféra kolem pneumatik Michelin, které neměly odpovídat platným technickým předpisům. Jejich šířka po závodě měla být totiž větší, než na startu, čímž získávali jezdci větší grip.
Ale i pneumatiky Bridgestone se dostaly do podezření, tedy přesněji řečeno stáj Ferrari, která měla používat na předních kolech jinou směs, než na zadních, a to pravidla výslovně zakazují.
Při GP Itálie byly zabaveny pneumatiky obou výrobců a následovaly náročné zkoušky, jejichž výsledek byl znám již při GP Japonska, ale propuštění Jacquese Villeneuva a samotný finálový závod spolu s oslavou 6. titulu mistra světa Michaela Schumachera, bylo natolik zajímavé, že výsledkem, ke kterému FIA dospěla, se mnoho médií nezabývalo.
Dle testů, kterým byly pneumatiky japonského výrobce podrobeny, nedošlo k porušení pravidel a přední i zadní pneumatiky byly vyrobeny ze stejných směsí, tolik oficiální stanovisko FIA.
Bridgestone pravidla neporušil
Mezinárodní automobilová federace (FIA) ukončila expertízy s tím, že pneumatiky byly v pořádku.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství