Závěrečná část, tzv. Q3, byla zkrácena na deset minut za účelem vyhnout se spalování paliva, které bylo typickým obrázkem loňských kvalifikací. Dnes není dotankování povoleno a piloti zajíždějí svá nejrychlejší kola s plnou nádrží.
A právě tato situace nesedí Brazilci ve službách Ferrari. Podle něj se kvalifikace stala nudnou desetiminutovou akcí.
„Osobně si nemyslím, že by nová pravidla dala Q3 zajímavý náboj. V té předchozí jsme jezdili s málem paliva, ale teď mi připadá nudné, vozit sebou plnou nádrž,“ řekl Massa.
„Q1 a Q2 jsou příliš dlouhé. Pak musíte sedět a čekat, než na vás s těžkým vozem přijde v Q3 řada. I když jsem v Malajsii zajel pole-position, moc zábavné to nebylo.“
„V minulosti to byla z mého pohledu větší sranda. Možná potřebujeme změnu pravidel, protože problémem jsou vozy, které jedou velmi pomalu.“
Na základě incidentu během malajské kvalifikace vstoupilo v platnosti nové pravidlo o jízdě po dokončení rychlého kola [čtěte zde]. Avšak přinese to opravdu zásadní změnu?
Felippe Massa se v kvalifikaci nudí
Nové nařízení, které zkrátilo závěrečnou část kvalifikace se podle Felipeho Massy neosvědčilo a z boje o pozice na startovním roštu se stala nudná záležitost.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton