Problematickým bodem, který otevřeli mimo jiné při svém posledním setkání šéfové týmů, je prodej starších šasi konkurenci. Za tímto krokem je snaha Mezinárodní automobilové federace, která si slibuje, že by tímto došlo k rozšíření stávajícího startovního pole o nové týmy.
Aby však FIA mohla nové ustanovení pravidel prosadit, musí dojít ke změně zmíněné Concordské dohody, a to vyžaduje souhlas všech týmů. A právě stáj McLaren proti tomuto návrhu vystoupila, údajně jako jediná.
Co by mohlo být důvodem tohoto kroku, vždyť by se tak týmům mohly vracet finanční prostředky do vývoje vozů vložené? Odpovědí může být snaha velkých týmů o uzavřené společenství a monopol na peníze plynoucí z prodeje televizních práv.
S rozšířením startovního pole by mohl nastat problém i se sponzory. Ti by totiž mohli být generálním sponzorem menšího týmu, zatímco u velké stáje se musí za svůj finanční příspěvek spokojit s menší a méně viditelnou reklamní plochou. Možností, jak obejít pravidla však údajně je, neprodávat celý vůz, ale pouze autorská práva k jeho stavbě.
McLaren Mercedes proti všem
Se skončenou sezonou se objevila další otevřená otázka v zákulisí F1, navíc sporná.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Je TĚHOTNÁ? Lady Gaga skrývá pod šaty velké tajemství!
-
Srdceryvná slova manželky Bruce Willise: Jak jí jeho nemoc změnila život?
-
Jennifer Lopez a Ben Affleck se opět objevili na veřejnosti! Spekulace o rozvodu ale sílí!
-
Jožo Ráž utekl od nehody? Slavný komik prozradil podrobnosti!
-
Jožo Ráž utekl od nehody? Slavný komik prozradil podrobnosti!
-
Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy
-
"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství