Problematickým bodem, který otevřeli mimo jiné při svém posledním setkání šéfové týmů, je prodej starších šasi konkurenci. Za tímto krokem je snaha Mezinárodní automobilové federace, která si slibuje, že by tímto došlo k rozšíření stávajícího startovního pole o nové týmy.
Aby však FIA mohla nové ustanovení pravidel prosadit, musí dojít ke změně zmíněné Concordské dohody, a to vyžaduje souhlas všech týmů. A právě stáj McLaren proti tomuto návrhu vystoupila, údajně jako jediná.
Co by mohlo být důvodem tohoto kroku, vždyť by se tak týmům mohly vracet finanční prostředky do vývoje vozů vložené? Odpovědí může být snaha velkých týmů o uzavřené společenství a monopol na peníze plynoucí z prodeje televizních práv.
S rozšířením startovního pole by mohl nastat problém i se sponzory. Ti by totiž mohli být generálním sponzorem menšího týmu, zatímco u velké stáje se musí za svůj finanční příspěvek spokojit s menší a méně viditelnou reklamní plochou. Možností, jak obejít pravidla však údajně je, neprodávat celý vůz, ale pouze autorská práva k jeho stavbě.
McLaren Mercedes proti všem
Se skončenou sezonou se objevila další otevřená otázka v zákulisí F1, navíc sporná.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství