Podle návrhu odsouhlaseného na posledním setkání šéfů týmů, jenž však teprve bude předložen k odsouhlasení Mezinárodní automobilové federaci (FIA), by měla proběhnout jediná kvalifikace v sobotu odpoledne.
Měla by se skládat stejně jako fotbalové utkání ze dvou částí po 45 minutách s krátkou přestávkou. V obou částech by jel každý jezdec po jednom letmém kole. V první by jezdci startovali v pořadí, ve kterém dokončili poslední závod, tedy s vítězem na prvním místě. Druhá část by se jela v obráceném sledu dle výsledku první části, tedy od nejpomalejšího směrem k nejrychlejšímu.
A tady je kámen úrazu. Přestože byl návrh schválen všemi týmy, menší a slabší stáje nyní proti němu vystoupily s kritikou. A zdá se, že oprávněnou.
Nový systém znevýhodňuje právě stáje s pomalejšími vozy. Ty totiž nebudou mít ve srovnání se silnějšími týmy stejný časový úsek na doladění vozu, a to je základním úskalím tohoto jinak poměrně zajímavého nápadu, při kterém by se v první části kvalifikace opět startovalo s minimálním množstvím benzínu.
Slabší týmy nejsou spokojeny
Týmy konce startovního pole protestují proti poslednímu návrhu sobotní kvalifikace.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele