Šéfové týmů našli řešení

Představitelé stájí F1 se shodli na pro ně přijatelné formě kvalifikačního víkendu.

Hlavní změna se týká kvalifikací. Sobotní by měla být delší a páteční by se neměla konat vůbec. V neděli se pojede opět pouze odpolední Grand Prix. Závodní víkend nebude začínat tréninky navíc a místo nich bude počet testovacích dní v sezoně omezen číslem 42.

V pátek se budou konat pouze dva hodinové volné tréninky a v sobotu se pojedou dopoledne další dva volné tréninky, pouze však 45minutové.

Sobotní kvalifikace by měla být prodloužena ze současných 60 minut na 90 a hlavní změna spočívá v návrhu, aby měl každý jezdec k dispozici dvě letmá kola oproti letošnímu jednomu.

Dalším návrhem je, že by se do ní startovalo ne dle postavení v Poháru jezdců, ale dle výsledku posledního závodu. První by se na trati objevil jeho vítěz.

Návrh však dosud není definitivní, aby vstoupil v platnost, musí být odsouhlasen na Světovém zasedání FIA, které se uskuteční ještě v říjnu.

Časový harmonogram, pod který se podepsali všichni šéfové týmů, je však velmi podobný uspořádání víkendu minulých více jak 50 let. Návrh dvou letmých kol snižuje výjimečnost jediného letmého kola, kdy jde o vše. První kolo totiž dle nového systému může jezdec zajet relativně na jistotu a ve druhém pak riskovat i možné problémy. Na druhou stranu je problematické mít pouze jednu kvalifikaci a jediné letmé kolo.

Řešením by tak mohlo být případné sčítání dosažených časů. Jinak ztrácí letošní systém kvalifikace svoji přednost a bylo by asi zajímavější, vrátit se k tradiční kvalifikaci a prohlásit letošní experiment za neúspěšný, s čímž zatím z diváckého pohledu nelze souhlasit.

Je tak tedy otázkou, jak se k tomuto materiálu postaví sama FIA, která letošní změny kvalifikace prosadila proti názorům šéfů mnoha stájí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy