Byli traťoví komisaři ovlivňováni?

Světová média se vracejí zpět ke kolizi Barrichella s Montoyou a diskutují o podjatosti komisařů.

K incidentu došlo hned na začátku 3. kola závodu, kdy zaútočil Juan Pablo Montoya na Brazilce. Důvodem diskusí je bezesporu to, že Kolumbijec díky následné penalizaci průjezdu boxy přišel o možnost setrvat v boji o titul. Rubens Barrichello, jezdec stáje Ferrari, po závodě poznamenal: „Doufal jsem v lepší grip při akceleraci za zatáčky. Nevím, zda najel na obrubník, který mohl být vlhký a sklouznul směrem ke mně a nebo tam bylo málo místa. Ať už to bylo cokoliv, narazil do mne a já šel do smyku.“

Je jasné, že Barrichello musel vinit z nehody Montoyu, i když se zdálo, že mu tam nejprve nechal dost místa na předjetí, ale následně zatáčku zavřel. Je však také jasné, že ze strany Montoyi šlo o neuvážený předjížděcí manévr.

Podstatně zajímavější je však to, jak dlouho trvalo potrestání jezdce stáje BMW Williams. Od nehody údajně uplynulo kolem 10 minut do chvíle, kdy bylo oznámeno, že začalo vyšetřování prohřešku traťovými komisaři. Dalších 17 minut uběhlo do okamžiku, kdy bylo rozhodnutí o udělení penalizace průjezdu boxovou uličkou přijato komisaři Mezinárodní automobilové federace (FIA).

Poměrně dlouhým časem od kolize k oznámení potrestání se nabízí prostor ke spekulacím. Podle nich byli traťoví komisaři vystaveni nátlaku ze strany stáje Ferrari, aby byl Montoya potrestán, vždyť šlo o hlavního konkurenta Michaela Schumachera, jemuž se právě v tom okamžiku na dráze příliš nedařilo. Zdržení pak lze odůvodnit tím, že komisaři hledali trest, který by byl odpovídající situaci.

Nakonec byl však Montoya potrestán více, než bylo původně zamýšleno. V důsledku změny počasí a problémům s tankovací hadicí ztratil daleko více času. K průjezdu boxy byl povolán v okamžiku, kdy se na dráhu spustil déšť a neboť se v době tohoto trestu nesmí na voze pracovat, musel odkroužit celé jedno kolo na úplně mokré trati s pneumatikami do sucha. Toto kolo ho však mělo zdržet až dvakrát déle, než průjezd boxy, tedy celkově byl dle odhadu potrestán třikrát.

Přes nešťastné okolnosti Montoyova závodu se však pohybují úvahy o podjatosti komisařů v naprosto teoretické rovině a bez jakýchkoliv důkazů, neboť jsou opřeny pouze o delší dobu projednávání trestu...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy