Dnešní čas sice mladý Němec zajel s pneumatikami bez drážek, přesto je jeho výkon konkurenceschopný, neboť zajel téměř o celou vteřinu španělský okruh rychleji, než jeho předchůdci od úterý do čtvrtka.
Kubica ztratil dvě desetiny, třetí Nico Rosberg nedokončil plánovaný program kvůli poruše motoru jeho Williamsu.
O své formě dnes přesvědčil navzdory hodinám ve druhé zatáčce Michael Schumacher, když zajel čtvrtý nejlepší čas s monopostem, jehož přítlak byl redukován o 30%. Ferrari se věnovalo podobně jako některé jiné týmy přípravě do budoucna, v roce 2009 plánuje FIA výraznou redukci aerodynamické účinnosti vozů.
Pátý čas patří Nakajimovi s dalším Williamsem, šestý Glock byl jen o něco málo pomalejší, následoval Massa, Bourdais, Trulli a Top10 uzavřel Coulthard.
„Dnes jsme zkoušeli mnoho různých věcí, ale také hladké pneumatiky spolu s redukovaným přítlakem. Gumy byly konzistentní, ale v kombinaci s nižším přítlakem to bylo poněkud záludné," uvedl Trulli. „Je těžké posuzovat, neboť jsme toho vyzkoušeli hodně, nyní musíme získaná data vyhodnotit."
1. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:18.213
2. Kubica BMW-Sauber 1:18.410
3. Rosberg Williams-Toyota 1:18.796
4. M.Schumacher Ferrari 1:19.136
5. Nakajima Williams-Toyota 1:19.611
6. Glock Toyota 1:19.961
7. Massa Ferrari 1:20.000
8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:20.033
9. Trulli Toyota 1:20.229
10. Coulthard Red Bull-Renault 1:20.657
11. Davidson Super Aguri-Honda 1:20.821
12. Sato Super Aguri-Honda 1:21.092
13. Asmer BMW-Sauber 1:21.333
14. Van der Garde Force India-Ferrari 1:22.321
15. Rodriguez Force India-Ferrari 1:22.508