Green Awards vznikla v roce 2006 s podporou programu na ochranu životního prostředí při Organizaci spojených národů (UNEP) s cílem odměnit kreativitu pracovního myšlení v obchodě, využití náhradních zdrojů energií a odpadovém hospodářství.
Honda se k ochraně životního prostředí na zemi připojila tím, že se rozhodla pro design svého závodního vozu bez jediné reklamy a s vyobrazením družicového snímku Země. Sice byla tato politika i terčem kritiky s ohledem na skutečnost, že právě Formule 1 patří mezi nejmarnotratnější sportovní odvětví, komise rozhodující o držiteli ceny však vzala v potaz především dalekosáhlý dopad projektu.
„Honda působí v náročném prostředí světového trhu a rozporuplné reakce ukázaly pozitivní stránku takového působení," uvedl Eric Falt z UNEP. „Jestliže jedno procento fanoušků F1 přiměl tento počin k výměně klasické žárovky za spořivou, ušetřili jsme více energie, než spotřeboval tovární tým Hondy za tři roky."