Pravidla jsou v tomto směru jasná, teplota paliva nesmí být víc jak o deset stupňů Celsia nižší, než je teplota vzduchu. U čtyř jezdců dvou týmů byl rozdíl od 12 do 14 °C.
K jakým trestům vedení závodu sáhne je v tuto chvíli velmi důležité, neboť nejde ani tak o zmíněné stáje, jako o mnohem významnější záležitost, a to titul mistra světa.
Technický ředitel Mike Gascoyne vysvětlil, že podchlazený benzín zvyšuje výkon vozů a tudíž by měly být oba týmy diskvalifikovány.
To by však znamenalo posun Hamiltona na čtvrté místo a zisk titulu mistr světa místo Raikkonena.
Je zcela jisté, že vedení závodu před sebou nemá snadné rozhodnutí, svět kolem F1 totiž logicky zaplavily úvahy o politikaření.
Letošní zajímavá sezona měla divácky velmi atraktivní vyvrcholení, ale dá se říci, že věčným vyšetřováním, změnami výsledků, penalizacemi a jednáními u soudu nebo ředitelství závodu je stále více poškozováno dobré jméno sportu…