Ferrari, Mercedes, BMW, Renault, Toyota a Honda navrhují zachovat stávající osmiválce o objemu 2400 ccm až do roku 2013, přičemž od sezony 2010 by se začaly používat restriktory průtoku paliva a systémy využívající nashromážděnou energii.
FIA však volá po rychlejší přeměně motorů, před čtyřmi měsíci prezentovala zájem na možném přestupu ke čtyřválcovým turbomotorům. Výrobci se proto rozhodli obrátit pozornost na soukromé stáje a na příští jednání přijít s jednomyslnou podporou.
„Na příští jednání půjdeme se stejným návrhem a podporou soukromých stájí, budeme se snažit dojít k dohodě," uvedl šéf stáje BMW Sauber Mario Theissen.
Jeho konkurent od Mercedesu Norbert Haug vysvětlil, na co výrobci při jednání se soukromými týmy vsadí. „Velkým zjištěním je jednomyslnost šesti výrobců. A myslím si, že nás soukromé týmy podpoří, neboť tímto návrhem ušetří hromadu peněz."