Oficiální stanovisko k této věci nevydala ani jedna ze stran, informace však unikla z McLarenu. Výkonný ředitel McLaren F1 Martin Whitmarsh měl oznámit vedení stáje, že se více na přípravě spolupráce s Prodrive podílet nebudou.
Ačkoliv McLaren nikdy nepotvrdil přípravu smlouvy s Prodrive, ze slov Davida Richardse se vědělo, že ze tří továrních týmů se kterými hovořil, je McLaren tím nejžádanějším. Dokonce při GP Belgie zaznělo, že základní body smlouvy jsou dohodnuty, ale čeká se na dořešení otázek týkajících se legálnosti zákaznických šasi, jež je zatím v rozporu s platnou dohodou stájí.
A zdá se, že tohle bylo tím pravým kamenem úrazu. Její účinnost sice končí s 31. prosincem 2007, nová smlouva však není a ani Mezinárodní automobilová federace zatím možnost používání vozu jiného týmu v předpisech a pravidlech nezohlednila.
„Nemáme v tuto chvíli podepsánu žádnou smlouvu s jiným týmem. Jestliže si nějaká stáj přeje startovat v sezoně 2008 a není jisté, zda bude jeho počínání legální nebo nebude, je to základní otázka této stáje, nikoliv McLarenu," cituje autosport.com Rona Dennise, šéfa týmu McLaren Mercedes.
Odvolací orgán při Mezinárodní automobilové federaci se bude ve středu 24. října zabývat na svém zasedání legitimitou stáje Prodrive a její přípravy ke startu na základě kompletního nákupu závodního monopostu. Kromě McLarenu měl Richards údajně jednat i s Renaultem a některým třetím dosud nejmenovaným továrním týmem.