Renault ladí aerodynamiku

Francouzská stáj přistoupila k úpravě aerodynamiky s ohledem na požadovanou vysokou rychlost.

Stejně jako řada jiných týmů, tak i Renault bude v tomto týdnu testovat na italském okruhu Monza aerodynamický balík pro nízký přítlak. „Ten zahrnuje několik drobných úprav, jejichž cílem bude dosažení vysoké rychlosti,“ vysvětlil technický ředitel Mike Gascoyne.

Renault nasadí po dva dny dva vozy, za jejichž volanty usednou oba závodní piloti Fernando Alonso a Jarno Trulli. Všechny vozy F1 budou mít v Monze značně redukované přítlačné plochy, neboť na rychlém okruhu s dlouhými rovinkami a rychlými zatáčkami je klíčem k úspěchu především maximální rychlost, jež by se měla pohybovat kolem 360 km/h.

Gascoyne přiznal, že tým z Enstone pracoval na balíku pro Monzu velmi intenzivně. V aerodynamickém tunelu se mělo pracovat na optimálním řešení dva nebo tři týdny. Technický ředitel však připomíná, že Monza nejsou jen dlouhé rovinky a důležitý je dle něj výsledný čas na konci kola: „Je tam i několik rychlých zatáček a účinná aerodynamika bude důležitá pro výsledný čas na kolo.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy