S dopisem FIA všem týmům Formule 1, že měření pneumatik bude probíhat nejen před, ale i po závodě, se objevily úvahy o tom, co tato změna přinese.
Logické bude, že Michelin použije takové směsi, které zabrání možné diskvalifikaci jezdců po závodě a následným protestům, jež by v žádném případě renomé Formule 1 neprospěly.
Tato změna však s největší pravděpodobností přinese i snížení konkurenceschopnosti francouzského dodavatele a potažmo i týmů, které pláště Michelin používají.
Ale dle předpokladů k výrazné změně rozložení sil ve startovním poli ještě při GP Itálie nedojde. Proč? Rozhodujícím faktorem v Monze je totiž výkon motoru a nízký aerodynamický odpor, neboť rozhodující bude rychlost monopostů. Jejich rychlost je tím vyšší, čím menší mají odpor vzduchu a taktéž valivý odpor. Vzhledem k tomu, že širší pneumatiky zvyšují oboje, bude v zájmu společnosti Michelin nasadit pneumatiky pro změnu užší.
Užší pneumatiky budou výhodou
Pokud Michelin znejistí a nasadí v Itálii pneumatiky, jež polemiku nevyvolají, výrazný rozdíl to nepřinese.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství