Napjatý rozpočet britské stáje Jordan Grand Prix nemá žádné rezervy a na výkonnosti vozu je to znát. Sám pilot Giancarlo Fisichella několikrát přiznal, že v letošním roce u Jordanu neprobíhá prakticky žádný vývoj. A bez něj, jako by tým ani nebyl.
Jordan hledá peněžní úsporu ve slibu, že od příštího roku bude Mercedes nabízet zákaznické motory v ceně kolem 10 milionů USD. Ale stáj má smlouvu s Fordem, za jehož rok starou specifikaci motorů platí kolem 20 milionů USD každoročně.
Eddie Jordan měl zájem rozvázat smlouvu s Fordem a používat v roce 2004 levnější Mercedesy, ale Ford nehodlá od smlouvy odstoupit, a tak šéf jednoho ze tří soukromých týmů současné F1 doufá, že i Ford sníží cenu svých motorů na slibovanou částku.
Zákaznickými motory v ceně kolem 10 milionů USD slíbily dodávat automobilky soukromým týmům za to, že FIA ponechá v předpisech možnost používat elektronické pomůcky, jako startovací systémy a kontrolu prokluzu.
„Čestně, já nemohu odpovědět, neboť bych mohl zavřít cestu k jednáním, která by mohla být vedena,“ odpověděl Ir na otázku, zda by tým použil motory Mercedes, pokud by byly za 11 milionů USD.
Dodal však, že po složitých jednáních netouží: „Já jsem spokojený z naší spolupráce s Fordem, ale potřebuji se dostat blíže k číslům o kterých jsme hovořili.“
„Každý obchodník má plán, jaké náklady ještě zajistí pokrok vpřed a v těchto plánech má náš tým 10 milionů Euro,“ prohlásil závěrem majitel stáje Jordan Ford.
Cena motorů je rozhodující
Přestože nemá šéf stejnojmenného týmu Eddie Jordan příliš prostoru k vyjednávání, hledá řešení.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton